• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • این مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

این مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

پیام جوان: عامل وزن در افراد دارای اضافه وزن و زنانی که بعد از یائسگی چاق می‌شوند، کاملا با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

به گزارش فرتاک، احتمال ابتلا به سرطان سینه در تمام زنان وجود دارد، ولی بعضی از آنها در خطر بالاتری هستند. همچنین بعضی از عوامل خطرساز مثل پیشینه خانوادگی، جهش‌های ژنی، شروع قاعدگی و یائسگی وعوامل خطرساز دیگر، می‌تواند با تمرکز بر تغذیه و سبک زندگی سالم، کم‌تر شود.

عامل وزن در افراد دارای اضافه وزن و زنانی که بعد از یائسگی چاق می‌شوند، کاملا با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. انجام فعالیت‌های فیزیکی روزانه می‌تواند خطر سرطان سینه را کم‌تر کند و یکی از راه‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن به وزن سالم برسید. برای رسیدن به سلامتی مطلوب چند روز در هفته فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشید.

غذاهای خاصی مثل غذاهایی که فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتونوترینت‌ها (مواد شیمیایی بیواکتیو در غذاها که روند پیری را کند می‌کنند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهند) ممکن است بدن را در برابر برخی سرطان‌ها محافظت کنند. این غذاها شامل گروه متنوعی از سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل است. از جمله:

۱- سبزی‌های چلیپایی که برگ‌های سبز تیره دارند: اسفناج، کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، جوانه‌ها.

۲- میوه‌ها: مرکبات، انار و گیلاس.

۳- غلات کامل: جوی دوسر، جوی کامل، بلغور، نان چاودار و نان سبوس‌دار.

۴- حبوبات: لوبیا، نخود، عدس، سویا.

 

 

 

  بررسی علت بالا بودن قند خون در ابتدای صبح

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان