• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • کاهش فشار خون با نوشیدن قهوه!

کاهش فشار خون با نوشیدن قهوه!

پیام جوان: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه با کاهش قابل‌توجه فشار خون مرتبط است.

به گزارش فرتاک، به‌طور کلی به مردم توصیه می‌شود که زیاد قهوه ننوشند زیرا کافئین می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. با این‌ حال، این مطالعه شواهدی ارائه می‌دهد که مصرف متوسط ​​قهوه می‌تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بی‌خطر باشد.

مطالعه جدید منتشرشده در مجله Nutrients که توسط محققان دانشگاه بولونیا در ایتالیا انجام شده، گزارش می‌دهد که نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز، با کاهش فشار خون محیطی و مرکزی مرتبط است. فشار خون محیطی و مرکزی نشانگر سفت‌شدن شریان‌ها است.

برای انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی فشار خون ۷۲۰ مرد و ۷۸۳ زن را بررسی کردند.

محققان دریافتند فشار خون سیستولیک کسانی‌ که دو یا بیش از سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند، به میزان قابل‌توجهی نسبت به افرادی‌ که قهوه نمی‌نوشند، پایین‌تر است.

فشار خون سیستولیک، حداکثر فشاری است که خون به دیواره شریان‌ها (سرخرگ‌ها) هنگام ضربان قلب وارد می‌کند. سطوح بالای فشار خون سیستولیک با خطر بالاتر سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط است.

با این‌ حال، آنها خاطرنشان کردند که نوشیدن قهوه بر سفتی شریان یا ازدست‌دادن تدریجی خاصیت ارتجاعی در شریان‌ها تأثیری نمی‌گذارد.

به‌ گفته محققان، کافئین موجود در قهوه می‌تواند با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک، به‌طور موقت فشار خون را افزایش دهد، اما در درازمدت، مصرف منظم قهوه به‌ دلیل بهبود حساسیت به انسولین و اثرات آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند منجر به کاهش اندک فشار خون شود.

آنتی‌اکسیدان‌های خاصی در قهوه، به‌عنوان‌مثال فلاونوئیدها تولید اکسید نیتریک را افزایش می‌دهند که به دیواره رگ‌های خونی کمک می‌کند تا گشاد شده و فشار خون را کاهش دهد، و همچنین مواد معدنی دیگر مانند منیزیم، پتاسیم، نیاسین و ویتامین E موجود در قهوه می‌توانند با مسدودکردن فرآیند اکسیداسیون مخرب، با پیری رگ‌های خونی مقابله کنند. التهاب کمتر و اکسید نیتریک بیشتر، به‌معنای کاهش فشار خون است.

  آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان موثر هستند؟

البته بنا به تاکید محققان، قهوه می‌تواند اثرات مثبت و منفی بر سلامت داشته باشد و تأثیر آن بر فشارخون از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نوشیدن قهوه می‌تواند به کاهش اندک فشار خون منجر شود، اما جایگزینی برای سایر تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم که به حفظ فشار خون سالم کمک می‌کند، نمی‌شود.

به گزارش دویچه وله و به‌ نوشته Medical News Today؛ مهم‌تر از همه، مهم است که قبل از ایجاد تغییراتی در مصرف قهوه با پزشک یا متخصص قلب خود صحبت کنید، به‌خصوص اگر از قبل شرایط پزشکی دارید یا دارو مصرف می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان