• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص ضد باکتری سیب برای بهداشت دهان

خواص ضد باکتری سیب برای بهداشت دهان

پیام جوان: کارشناسان می‌گویند بافت طبیعی سیب مانند یک مسواک طبیعی عمل می کند که به پاک کردن ذرات باقیمانده غذا و پلاک از روی دندان ها و لثه ها کمک می کند.

به گزارش فرتاک، دکتر تیم برادستوک اسمیت، دندانپزشک می‌گوید خوردن یک سیب در روز می تواند بهتر از جویدن آدامس باشد تا تازگی دهان را حفظ کند و از بوی بد دهان جلوگیری کند. روزنامه انگلیسی متروپلیتن گزارش داد جویدن سیب همچنین باعث افزایش ترشح بزاق و از بین بردن باکتری ها و ذرات غذایی می شود که از پوسیدگی دندان و بیماری لثه پیشگیری می کند.

سیب سرشار از ویتامین ها مانند ویتامین C است که برای سلامت لثه بسیار مهم است. دکتر اسمیت می گوید سیب همچنین حاوی پلی فنول است که خواص ضد باکتری دارد و می تواند از رشد باکتری های مسبب پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری کند. این میان وعده کم شیرین و کم اسید، برخلاف بسیاری از غذاهای فراوری شده، حاوی قندهای طبیعی است که کمتر باعث پوسیدگی دندان در صورت مصرف معتدل می شوند. اگرچه سیب کمی ترش است اما میزان اسیدیته آن بسیار کمتر از بسیاری از میوه ها و نوشابه هاست که آن را گزینه ای امن تر برای مینای دندان می کند.

جویدن سیب همچنین می تواند به افزایش جریان خون کمک کند که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد. به همین ترتیب، سیب بین دندان ها را تمیز می کند و از تجمع پلاک جلوگیری می کند.سیب حاوی آنزیم های طبیعی است که به خنثی کردن ترکیبات بدبو در دهان کمک می کنند، در حالی که آدامس ها اغلب حاوی طعم دهنده های مصنوعی و قندهایی هستند که می توانند با گذشت زمان به رشد باکتری ها و بوی بد دهان کمک کنند.

  اسامی چند ماده خوراکی که برای بهبود و درمان سریع جراحت‌ ناشی از کشیدن دندان، مفید هستند

در برخی موارد، آدامس می تواند باعث خشکی دهان شود که در نهایت بوی بد دهان را در درازمدت تشدید می کند.سیب یک میان وعده سالم است زیرا سرشار از ویتامین ها و فیبر است که برای سلامت دهان و دستگاه گوارش مفید است، در حالی که آدامس هیچ ارزش غذایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان