• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تایید داروی جدید آلزایمر توسط ژاپن

تایید داروی جدید آلزایمر توسط ژاپن

پیام جوان: وزارت بهداشت ژاپن یک داروی جدید آلزایمر که عامل اصلی این بیماری را هدف قرار می‌دهد، تایید کرده است.

به گزارش فرتاک و به نقل از ان‌اچ‌کی، داروی «لکانِمَب» (Lecanemab) به‌ طور مشترک در شرکت ژاپنی «ایزای» و شریک آمریکایی آن «بایوژن» درست شده است. این دارو برای آهسته‌ کردن روند پیشرفت این بیماری از طریق کاهش تجمع پروتئین «آمیلوئید بتا» در مغز طراحی شده است.

شرکت ایزای در ماه ژانویه درخواست خود برای تایید این دارو را به وزارت بهداشت ژاپن داد. این وزارتخانه بعد از اینکه هیئت کارشناسانش این دارو را در ماه اوت تایید کردند، روز گذشته (دوشنبه) تأییدیه رسمی خود را صادر کرد.

حائزان شرایط برای درمان با این دارو شامل بیمارانی می‌شوند که دارای اختلال شناختی خفیف هستند و هنوز زوال عقل نگرفته‌اند و نیز بیمارانی که در مرحله اولیه بیماری آلزایمر هستند.

این دارو قبلا در آمریکا تایید شده و هزینه میانگین آن در این کشور سالانه حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار است. قیمت این دارو در ژاپن هنوز تعیین نشده است.

لکانِمَب ممکن است تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۳) در دسترس بیماران در ژاپن قرار گیرد.

براساس آمارهای رسمی در حال حاضر بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و همچنین هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود.

آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد مبتلایان به زوال عقل از کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط ​​هستند.

به گفته این سازمان، زوال عقل اصطلاحی برای چندین بیماری است که بر حافظه، تفکر و توانایی انجام فعالیت های روزانه تأثیر می‌گذارند.

  چرا با شکم خالی نباید ورزش کنید؟

سازمان جهانی بهداشت همچنین در این باره اظهار کرد: این بیماری با گذشت زمان بدتر می‌شود و همچنین عمدتا افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما همه افراد با افزایش سن به آن مبتلا نمی‌شوند. بیماری آلزایمر، یکی از اختلالات زیرمجموعه زوال عقل و شایع‌ترین نوع آن است.

در همین حال به گفته متخصصان، حفظ سلامت مغز برای به تاخیر انداختن ابتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب همچون آلزایمر امری ضروریست و متخصصان تاکید دارند که با اقداماتی چون ورزش منظم و خواب کافی می‌توان سلامت مغز و حافظه را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان