• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • یک میلیون دلار پول جاسازی‌شده ایران در جعبه ودکا در مسکو به سرقت رفت

یک میلیون دلار پول جاسازی‌شده ایران در جعبه ودکا در مسکو به سرقت رفت

شبکه خبری “راشا تودی” از بازداشت یک کارشناس ارشد اداره پول و دارایی وزارت خارجه روسیه به اتهام دست داشتن در مفقود شدن حدود یک میلیون دلار پول نقد خبر داد. خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داده که محاکمه این کارمند به زودی آغاز می‌شود.

بنابر این گزارش، فرستنده تلویزیونی REN دو روز پیش (پنج‌شنبه ۲۴ دسامبر/ ۴ دی) نام کارمند بازداشت شده را ناتالیا آگالتسووا اعلام کرد و افزود پولی که به سرقت رفته است، بخشی از یک و نیم میلیون دلاری بوده که ایران بابت ارائه خدمات کنسولی به روسیه پرداخت کرده است.

این پول به صورت نقد پرداخت شده و در دو کیسه و یک جعبه ودکا از شرکت سوئدی Absolut قرار داشته است. این یکی از برندهای مشهور ودکاست و در میان روس‌ها طرفداران زیادی دارد.

خانم ناتالیا آگالتسووا ادعا کرده است، “هنگام شمارش پول‌ها متوجه شده که بسیاری از بسته‌های اسکناس همه یک دلاری بوده و فقط اسکناس روی آنها صد دلاری بوده است”.

دلار نقد ایران در جعبه ودکای سفیر؟

ظاهرا جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌های بانکی ایالات متحده بخشی از پرداخت‌های خود را به صورت نقدی انجام می‌دهد و این پول را به سفیر روسیه در تهران تحویل داده است. به نظر می‌رسد جاسازی بخشی از پول در کارتن ودکا در سفارت روسیه در تهران انجام شده است.

کارمند وزارت خارجه روسیه می‌گوید، وقتی متوجه کسری پول شده وحشت کرده و قصد داشته این کسری را با موجودی نقدی صندوق دفترش و ۲۰۰ هزار دلار پس‌انداز بانکی شخصی خود جبران کند.

فرستنده تلویزیونی روسی به نقل از ناتالیا آگالتسووا می‌گوید او برای جبران کسری پول حتی تقاضای وام بانکی کرده و قصد داشته خودکشی کند.

  Trump goes after Biden and against advisers' advice

بنابر گزارش‌ها این همکار وزارت خارجه روسیه پیش از بازداشت و در دوره تحقیقات درباره پرونده در حبس خانگی بوده و اجازه سفر و ترک منطقه سکونت خود را نداشته است.

گفته می‌شود شریک زندگی این زن نیز مدتی بازداشت بوده اما بعدا آزاد شده و قرار است به عنوان شاهد در دادگاه حضور پیدا کند.

تا کنون درباره زمان بازداشت و جزئیات دادگاه ناتالیا آگالتسووا گزارشی منتشر نشده است. راشا تودی به نقل از فرستنده تلویزیونی روسی REN می‌گوید یکی از مستندات دادگاه تصویرهای دوربین‌های مداربسته محل کار متهم است که در روزهای پایانی سال گذشته او را در حال خروج از اداره با دو کیسه ثبت کرده‌اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که پس از گذشت بیش از یک سال از کشف شدن سرقت یک میلیون دلار، این پرونده به جریان افتاده و نخستین جلسه دادگاه ۳۰ دسامبر برگزار می‌شود.

تلویزیون REN در گزارشی که درباره این ماجرا پخش کرده با زنی گفت‌وگو کرده که ادعا می‌کند همسایه آگالتسووا است. این زن می‌گوید کارمند وزارت خارجه و شریک زندگیش یک صندوق قفل شده نزد او امانت گذاشته‌اند که ماموران دستگاه قضائی بعدا ۱۴۸ هزار دلار پول نقد در آن یافته‌اند.

 

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان