• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • یک مجری پیشین تلویزیون افغانستان به دست افراد مسلح کشته شد

یک مجری پیشین تلویزیون افغانستان به دست افراد مسلح کشته شد

به گزارش وزارت کشور افغانستان مینه منگل، مجری سابق چند کانال تلویزیونی افغانستان و مشاور فرهنگی مجلس نمایندگان این کشور، در کابل هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته و به ضرب گلوله کشته شده است.روز شنبه ۲۱ اردیبهشت (۱۱ مه) وزارت کشور افغانستان خبر داد که صبح این روز مینه منگل مجری پیشین چند کانال تلویزیونی در کابل کشته شده است. خانم منگل اخیرا به عنوان مشاور فرهنگی مجلس انتخاب شده بود. سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که مینه منگل در حالی که در مسیر محل کارش بود به قتل رسیده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

مهاجمان موفق به فرار از محل حادثه شده‌اند. پلیس کابل در حال تحقیق در این زمینه است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است. به گفته پلیس روشن نیست که این قتل یک اقدام تروریستی است یا انگیزه شخصی داشته است.

افغانستان یکی از ناامن‌ترین کشورها برای خبرنگاران است.

در اوایل سال جاری میلادی مقام‌های محلی از کشته شدن جاوید نوری، خبرنگار افغان از سوی گروه طالبان در ولایت فراه در غرب افغانستان خبر دادند. گفته شد که افراد مسلح گروه اسلامگرای طالبان خبرنگار یادشده را تیرباران کردند.

گروه افراطی طالبان با نشر خبرنامه‌ای مسئولیت قتل جاوید نوری را به عهده گرفت.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

در اردیبهشت سال گذشته و در جریان یک حمله انتحاری در کابل چندین خبرنگار از جمله “یارمحمد توخی” تصویربردار طلوع نیوز، “غازی رسولی” خبرنگار تلویزیون یک، “نوروزعلی رجبی” (خاموش) تصویربردار تلویزیون یک، “شاه مری فیضی” عکاس فرانس پرس، “سلیم تلاش” خبرنگار و “علی سلیمی” تصویربردار تلویزیون مشعل، “عبادالله حنان زی”، “محرم درانی”، “سباوون کاکر” خبرنگاران رادیو آزادی، کشته شدند.

  اصولگرایان دنبال ناامیدکردن مردم هستند؟

چند ماه بعد نیز “صمیم فرامرز” خبرنگار و “رامز احمدی” فیلم‌بردار شبکه طلوع نیوز در حملات تروریستی در پایتخت افغانستان جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش سالانه سازمان گزارشگران بدون مرز با وجود تلاش‌های حکومت وحدت ملی افغانستان ۱۶ خبرنگار و همکار رسانه‌ای تنها در سال گذشته کشته شده‌اند.

Read more here:: یک مجری پیشین تلویزیون افغانستان به دست افراد مسلح کشته شد

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان