• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • یوتیوب فصل‌بندی خودکار ویدیوها با هوش مصنوعی را به شکل آزمایشی کلید زد

یوتیوب فصل‌بندی خودکار ویدیوها با هوش مصنوعی را به شکل آزمایشی کلید زد

یوتیوب از آزمایش الگوریتم جدیدی خبر داده که با استفاده از یادگیری ماشینی ویدیوها را به طور خودکار قسمت‌بندی می‌کند. این قابلیت در زمان صرفه‌جویی کرده و به کاربران کمک می‌کند تا سریعا به قسمت دلخواه ویدیو بروند.

یوتیوب در حال آزمایش قابلیت قسمت‌بندی خودکار ویدیوها برای تعداد محدودی از کلیپ‌ها است. این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشینی به طور خودکار و هوشمند ویدیوها را بخش‌بندی می‌کند. یوتیوب می‌گوید تولیدکنندگان محتوا با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی ندارند تا ویدیوها را به شکل دستی فصل‌بندی کنند، بنابراین در آینده احتمالاً شاهد بالا رفتن تعداد ویدیوهای قسمت‌بندی شده در این پلتفرم خواهیم بود.

 

یوتیوب می‌گوید آن دسته از تولیدکنندگان محتوا که ویدیوهای آن‌ها در این آزمایش به طور خودکار قسمت‌بندی شده، می‌توانند در صورت نیاز از این برنامه خارج شوند. یوتیوب اضافه می‌کند که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در مورد این ابزار بازخورد داده و در بهبود عملکرد آن سهیم باشند.

آنطور که در گزارش آمده، این قابلیت برای ویدیوهایی که در آنها انتقال از یک موضوع به موضوع دیگر قابل تشخیص نیست، کاربردی نخواهد بود و احتمال خطا کردن هوش مصنوعی در تشخیص زمان درست وجود دارد. علاوه بر این ممکن است عده‌ای از تولیدکنندگان تمایلی به فصل‌بندی ویدیوهای خود نداشته باشند و نسبت به آن اعتراض کنند.

در هر صورت اگر این فناوری به درستی کار کند، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا را از کار زمان گیر اضافه کردن برچسب‌های زمانی (Timestamps) خلاص می‌کند. این قابلیت برای کاربران هم مفید است چون دیگر نیازی به تماشای مقدمه طولانی ویدیوها نخواهد بود.

  آزاد امینی، کنشگر مدنی سقزی، به سه سال حبس تعزیری محکوم شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان