• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • گوگل کلود سرویس‌های رایانش ابری را به عربستان می‌آورد

گوگل کلود سرویس‌های رایانش ابری را به عربستان می‌آورد

اگر مناطق ابری به کاربران نزدیک باشند، برنامه‌های توسعه‌دهندگان که توسط آن‌ها میزبانی می‌شوند، سریعتر و با اطمینان بالاتری اجرا می‌شوند. حالا «گوگل کلود» می‌خواهد چنین تجربه‌ای را در اختیار کاربران کشورهای جدیدی قرار دهد و از راه‌اندازی سه منطقه ابری جدید برای عربستان سعودی، آلمان و شیلی خبر داده است.

این غول جستجوی اینترنتی امسال ۴ منطقه ابری در «جاکارتا» (اندونزی)، لاس وگاس و «سالت لیک ‌سیتی» (ایالات متحده آمریکا) و سئول «کره جنوبی» راه‌اندازی کرد که تعداد مناطق آن در ۱۷ کشور را به عدد ۲۴ می‌رساند.

گوگل می‌خواهد در آینده یک منطقه ابری جدید در آلمان راه‌اندازی کند تا مکمل منطقه ابری کنونی در فرانکفورت باشد. دلیل چنین رویکردی، تامین تقاضای روزافزون خدمات ابری در آلمان اعلام شده است.

در حالی گوگل دومین منطقه ابری خود را در آلمان راه‌اندازی می‌کند که کشورهای شیلی و عربستان سعودی اولین منطقه ابری گوگل را میزبانی خواهند کرد. گوگل درباره راه‌اندازی منطقه ابری در عربستان اعلام کرده:

«در سال ۲۰۱۸ از یادداشت تفاهم (MoU) با شرکت «آرامکو» خبر دادیم که طی آن، بطور مشترک به دنبال راه‌اندازی سرویس‌های ابری در منطقه بودیم. حالا طبق همین تفاهم‌نامه، قرارداد جدیدی در دسامبر ۲۰۲۰ امضا کردیم و گوگل کلود یک منطقه ابری جدید در عربستان سعودی مستقر و مدیریت خواهد کرد. یک شرکت واسطه استراتژیک محلی با حمایت مالی آرامکو، سرویس‌های ابری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که تمرکز آن روی کسب و کارها در این کشور خواهد بود.»

هرکدام از مناطق ابری جدید، دارای سه ناحیه برای محافظت در برابر اختلالات خواهند بود که به ۷۳ ناحیه کنونی اضافه می‌شوند. این مناطق جدید به ۹ پروژه‌ای می‌پیوندند که در آینده راه‌اندازی خواهند شد. این پروژه‌ها شامل ورشو (لهستان)، دوحه (قطر)، تورنتو (کانادا)، ملبورن (استرالیا)، دهلی (هند)، پاریس (فرانسه)، میلان (ایتالیا) و مادرید (اسپانیا) می‌شوند.

  روایت مژگان ایلانلو از بازداشتگاه وزرا: شب وزرا برای من شب نجوا با روح مهسای عزیزم بود

گوگل با راه‌اندازی مناطق ابری در عربستان سعودی و قطر حضور بیشتری در خاورمیانه خواهد داشت و همچنین شهروندان و توسعه‌دهندگان در این کشورها بهتر می‌توانند از سرویس‌های این غول جستجوی اینترنتی استفاده کنند. انتظار می‌رود در آینده همکاری‌های تکنولوژیک میان کشورهای خاورمیانه و گوگل افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان