• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • کوکا کولا از تابستان ۲۰۲۱ فروش نوشیدنی در بطری کاغذی را آغاز می‌کند

کوکا کولا از تابستان ۲۰۲۱ فروش نوشیدنی در بطری کاغذی را آغاز می‌کند

کوکا کولا به منظور کاهش پلاستیک از بسته‌بندی محصولات خود، فروش برخی نوشیدنی‌ها با بطری کاغذی را از تابستان سال جاری میلادی در مجارستان شروع می‌کند.

کوکا کولا سال گذشته میلادی توسط گروه خیریه Break Free From Plastic به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ضایعات پلاستیکی در جهان معرفی شد و پس از آن شرکت‌های پپسی و نستله با فاصله کوتاه آن را تعقیب می‌کنند. کوکا کولا با توجه به همین مورد در تلاش برای استفاده از مواد دوستدار محیط زیست در محصولات خود است.

بطری کاغذی جدید توسط شرکت دانمارکی Paper Bottle Company (یا Paboco) ساخته شده است. این بطری قابلیت تحمل کردن فشار ناشی از نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه را دارد و می‌توان آن را با توجه به نیاز برندها در سایزها و شکل‌های گوناگون همراه با آرم سازنده تولید نمود.

Paboco پس از باغ بر ۷ سال آزمایش بطری یاد شده در آزمایشگاه، نوشیدنی Adez کوکا کولا را با این بطری در تعداد محدود (۲ هزار عدد) تابستان سال جاری میلادی در مجارستان عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین در همکاری با نوشیدنی ساز دیگری به نام Absolut از عرضه ۲ هزار بطری از نوشیدنی گازدار آن در انگلستان و سوئد خبر داده است.

بطری مورد بحث از نوعی ماده مبتنی بر کاغذ و فیبر تشکیل شده که به خاطر یک تکه بودن مقاومت بالایی داشته و تحت فشار شکاف بر نمی‌دارد. اما کاغذ نمی‌تواند در تماس مستقیم با مایعات باشد به همین دلیل قسمت داخلی بطری از نوعی لایه گیاهی تشکیل شده که به گفته سازنده ماده غذایی و محصول را ایمن نگه می‌دارد. درب بطری همچنان پلاستیکی است که پر کردن آن در خطوط تولید فعلی را امکان پذیر می‌کند، اما این قسمت نیز در آینده جای خود را به درب تمام کاغذی خواهد داد.

  راهکارهایی برای کاهش اثرات نامطلوب سرما بر پوست

آنطور که در ادامه گزارش آمده، حتی اگر آزمایش بطری‌های کاغذی موفقیت آمیز باشد با فراگیر شدن آنها فاصله زیادی داریم. بطری‌های پلاستیکی به جزوی تقریباً جدایی ناپذیر از صنعت تبدیل شده‌اند و در بسیاری از کشورها در مقیاس عظیم بازیافت می‌شوند، بنابراین جایگزینی آن‌ها با زیرساختی دیگر چالش بزرگی خواهد بود. علاوه بر این بطری‌های پلاستیکی ارزان قیمت هستند که مانع دیگری بر سر راه فراگیر شدن بطری‌های کاغذی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان