کومان و تحقیر پدیده لاماسیا مقابل بازیکنان بارسا

به نقل از اسپورت، ۳ ماه پیش رونالد کومان به ریکی پویج ستاره ۲۰ ساله جوان بارسا اطلاع داد که در فاصله دو هفته تا پایان نقل و انتقالات تابستانی، به دنبال تیمی دیگر برای خود باشد.

دلیل خط خوردن نام پویج برای بازی مقابل الچه در جام خوان گامپر نیز همین بود و بازیکنی که در بارسا به او امید زیادی بسته بودند، متوجه شد که باید به دنبال مقصدی دیگر باشد.

پویج تنها تا ژوئن ۲۰۲۱ با بارسا قرارداد دارد و البته بند تمدید ۲ ساله نیز در قرارداد او گنجانده شده ولی سرمربی هلندی به طور واضح به وی گفت که روی او حساب نمی کند.

کومان به پویج گفته بود که در سیستم ۱-۳-۲-۴ و در رقابت با بازیکنانی چون فرانکی دی یونگ، میرالم پیانیچ، کارلس آلنیا و سرخیو بوسکتس، جایی برای او نیست و اگر بماند، ممکن است جایی در فهرست ۲۱ نفره هم نداشته باشد.

این اتفاق باعث شد در فضای مجازی هواداران خواستار برکناری سرمربی جدید خود شوند و هشتگ #koemanOut به ترند توئیتر تبدیل شود. در حالی که کومان تنها دو بار روی نیمکت آبی اناری ها نشسته بود.

 

امروز نشریه ال پائیس فاش ساخت که پس از لو رفتن جز به جز گفت و گوی او با ریکی پویج در رسانه ها، او به شدت علیه پویج عصبانی شده و در رختکن کمپ تمرینی بارسا به شدت به او تاخت.

کومان ضمن تحقیر ستاره جوان بارسا در مقابل بازیکنان او را جاسوس تیم خطاب کرده و او را برای لو دادن سریع این خبر مورد شماتت قرار داد.

  Report: Puerto Rico saw 44% drop in students since ‘06

طبق همین گزارش، برخی از بازیکنان از اقدام کومان خوشحال شده و او را یک مربی شجاع خطاب کردند. آنها از ریکی پویج نیز دلگیر شده و به او گوشزد کردند که نباید گفت و گوی محرمانه با مربی را برای خبرنگاران تعریف کند اما دسته ای دیگر از بازیکنان از حرکت کومان ناراحت شده و معتقد بودند که رفتار کومان باید با همه یکسان باشد نه اینکه ریکی پویج تحقیر شود ولی به لوئیس سوارز برای اقدامی مشابه حرفی زده نشود.

سوارز نیز همچون ریکی پویج مکالمه تلفنی یک دقیقه ای خود با کومان را به رسانه ها انتقال داده بود. کومان به سوارز نیز همچون پویج گفته بود که روی او حساب نمی کند. در نهایت سوارز راهی اتلتیکو شد ولی ریکی پویج در بارسا ماند و مطابق انتظار، اکنون جایگاه خاصی در ایده های مرد هلندی ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان