• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • کرونا در ایران؛ شناسایی ۸۴۰۰ مورد جدید ابتلا، تائید شیوع گسترده در تهران

کرونا در ایران؛ شناسایی ۸۴۰۰ مورد جدید ابتلا، تائید شیوع گسترده در تهران

استاندار تهران از شناسایی «موارد فراوان مبتلا به ویروس جهش‌یافته در تهران» خبر داد و ​فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران شرایط پایتخت را «شکننده» و «ناپایدار» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران روز پنج‌شنبه، ۱۴ اسفندماه درباره آمار مبتلایان به ویروس جدید در این استان گزارشی ارائه نداد، اما با اشاره به تراکم جمعیت در آستانه سال نو و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی، وضعیت کنترل بیماری در تهران را «نگران‌کننده‌» توصیف کرد.

در همین حال، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران هم با اشاره به مراجعه شش هزار بیمار سرپایی به بخش‌های درمانی در پایتخت طی یک شبانه‌روز گذشته، شرایط پایتخت را همچنان «شکننده» و «ناپایدار» عنوان کرد.

آقای زالی همچنین با بیان این که ۴۱ درصد از میزان مرگ و میر در تهران تاکنون مربوط به گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال بوده، از افزایش مراجعه بیماران زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال طی هفته گذشته خبر داد.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه از شناسایی هشت‌ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۷۸ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۰۳ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

به گفته خانم لاری، ۳۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

  خطر رشد تعداد موارد ابتلا به کمردرد در جهان

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۱ شهرستان کشور که همگی در استان خوزستان واقع شده‌اند در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

پیشتر ستاد مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده بود.

استاندار تهران هم امروز از اجرای محدودیت‌هایی در مورد شهرهای زرد و مسافرپذیر خبر داد که به گفته او شنبه آینده نهایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان