• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • چیپست M1 برای اولین بار اجرای مستقیم اپ‌های iOS روی مک را ممکن می‌کند

چیپست M1 برای اولین بار اجرای مستقیم اپ‌های iOS روی مک را ممکن می‌کند

اپل دقایقی قبل از چیپست اختصاصی M1 بر پایه معماری آرم رونمایی کرد که جدای از کارایی فوق‌العاده یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کاربران خود یعنی اجرای مستقیم اپ‌های آیفون روی مک را ممکن می‌کند.

مهاجرت اپل از آیفون با هدف یکپارچه‌سازی بیشتر محصولات این شرکت از جمله آیفون و کامپیوترهای مک صورت گرفت و حالا چیپست M1 با تکیه بر معماری آرم این هدف را محقق کرده است. این تراشه از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد که به دو خوشه تقسیم شده‌اند. تولید بر پایه فرایند ۵ نانومتری و ۱۶ میلیارد ترانزیستور در کنار پردازشگر گرافیکی ۸ هسته‌ای نوید پردازش سریع برنامه‌ها را می‌دهند.

 

در کنار این مزیت تولید M1 و چیپست‌های سری A این شرکت بر پایه معماری مشابه ARM به ایجاد اکوسیستم واحدی منجر شده که به کاربران اپل اجازه می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌هایی را که در اصل برای اجرا روی iOS توسعه داده شده‌اند، روی کامپیوترهای مک مجهز به M1 به شکلی روان و بدون نیاز به واسطه‌های مرسوم اجرا کنند.

با توجه به انتشار نزدیک به ۱.۸۵ میلیون اپلیکیشن iOS در اپ استور چنین قابلیتی این امکان را به کاربران مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده ARM می‌دهد که برای برطرف کردن نیازهای خود از بین صدها هزار اپلیکیشن و حتی بازی باکیفیت حق انتخاب داشته باشند.

  Trump sues Deutsche Bank, Capital One to block subpoenas

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان