چه کسانی اینستاگرام ما را نگاه می‌کنند؟

همه ما کنجکاویم بدانیم که چه کسانی به محتوای اینستاگرام ما نگاه می‌کنند، برنامه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارند، اما آیا واقعاً این راه‌ها جواب می‌دهند؟

اینستاگرام روش خاصی برای دیدن افرادی که در پروفایل (نمایه) شما بوده‌اند ندارد، زیرا این امکان با حریم خصوصی در تضاد است. اگر بدانید که دیگران می‌توانند ببینند که شما عکس‌ها و محتواهای به اشتراک گذاشتۀ آن‌ها را می‌بینید آیا باز هم حاضرید به پروفایل‌های دیگران بروید و محتواهایشان را ببینید؟ به نظر می‌رسد پاسخ منفی باشد. به همین خاطر هیچ سیستم ردیابی درون برنامه وجود ندارد که به ما بگوید چه کسانی از پروفایل ما بازدید می‌کنند. بنابراین برای اینکه کنجکاویمان را ارضا کنیم چه باید بکنیم؟

برنامه‌های واسطه چقدر مفید هستند؟

برنامه‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند که بطوری دقیق به شما خواهند گفت که چه کسانی اخیراً در پروفایل شما بوده‌اند. واقعیت این است که این برنامه‌ها جعلی هستند. اما این بدان معنا نیست که همل برنامه‌های معرفی شده در این باره دروغ می گویند. یکی از برنامه های مورد علاقه کاربران در این مورد Followmeter است که که برای آیفون و اندروید در دسترس است. این برنامه افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده‌اند را نمی‌گوید اما در این مورد سرنخ‌هایی می‌دهد. برای مثال افرادی که اخیراً شما را دنبال نکرده‌اند یا افرادی که دیگر شما را دنبال نمی‌کنند را از لیست دنبال‌کنندهایتان بررسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد. البته این داده‌ها را به صورت دستی نیز می‌توان به دست آورد.

حساب‌های اینستاگرام خود را تغییر کاربری دهید

اگر می خواهید به هر طریقی اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید کارهایی انجام دهید. حساب‌هایی که برای کسب‌وکار است اطلاعات بیشتری به کاربران می‌دهد. مثلاً نمایی کلی در مورد تعداد حساب‌های موجود، تعاملات محتوا و اینکه چه تعداد ممکن است پست‌های شما را ذخیره کرده باشند. با کلیک بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه می‌توان حساب خود را به حساب مربوط به کسب و کار تغییر داد؛ سپس روی تنظیمات ضربه بزنید (باید از برنامۀ ایسنتاگرام استفاده کنید و نسخۀ وب این امکانات را ندارد). پس از ورود به سیستم روی حساب کاربری ضربه بزنید و به پایین بخش پیوندهای آبی بروید که روی آن عبارت «تغییر حساب کاربری به حساب کسب و کار» و یا «تغییر حساب سازنده» نوشته شده است. شاید نتوانید دقیقاً ببینید چه کسی شما را مشاهده کرده است، اما حداقل می‌توانید از این طریق کمی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  وای فای رایگان در اکثر پروازهای خطوط هوایی دلتا

استوری های اینستاگرام

البته، کاربران همیشه قادر به دیدن کسانی که استوری اینستاگرام خود را مشاهده می‌کنند، بوده‌اند. در طول ۲۴ ساعتی که استوری شما به پایان رسیده است، می توانید بر روی نماد گوشه پایین سمت چپ استوری خود کلیک کنید، اینجا لیستی از افرادی که آن را دیده‌اند نمایش داده می‌شود.

شایعاتی وجود دارند درباره اینکه این لیست به ترتیب افرادی است که بیشتر به محتوای موجود در حساب کاربری شما سر می‌زنند و بیشتر از دیگران لایک و کامنت می‌گذارند. اما واقعیت این است که این یک شایعه است و راه مستقیمی برای فهمیدن دقیق اینکه چه کسانی از صفحه ما بازدید می‌کنند وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان