• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند راهکار برای کم کردن مصرف شکر در رژیم غذایی

چند راهکار برای کم کردن مصرف شکر در رژیم غذایی

پیام جوان: به نقل از فرتاک، شیرینی از تنقلات خوشمزه و فریبنده است که برای سلامت شما ضرر دارد اما اگر بدانید چقدر مجازید شیرینی بخورید از دیابت به دور خواهید ماند. در ادامه‌ی این نوشته، همراه شما خواهیم بود با ارائه‌ی چند راهکار مفید که به شما در مصرف کمتر شکر کمک می‌کنند:

از دارچین، جوز هندی، عصاره بادام، وانیل، زنجبیل یا لیمو به جای شکر استفاده کنید.

سعی کنید بیشتر کالری خود را از غذاهای نشاسته ای (غلات کامل)، میوه ها و سبزیجات دریافت کنید تا یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

به جای نوشیدنی های گازدار شیرین، آب، شیر کم چرب، رژیم غذایی بدون قند یا نوشیدنی های بدون شکر را انتخاب کنید. در حالی که شیر با چربی کامل و شیر کم چرب حاوی میزان مساوی از قند هستند، انتخاب شیر کم چرب، میزان مصرف چربی اشباع شده را کاهش می دهد.

خلاق و مبتکر بوده و به دنبال دستورالعمل غذاهای متنوع باشید. تنوع بی پایانی از غذاهای لذیذ بدون نیاز به مصرف شکر وجود دارد!

به یاد داشته باشید که افزودن شکر به مواد غذایی به غیر از شکر طبیعی اقلام در حد اعتدال مضر نیست و تنها در صورت مصرف بیش از اندازه شکر است که سلامتی افراد به خطر می افتد. افراد باید قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

  چرا آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان سرفه موثر نیستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان