• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • چرا مسی ۵۵۵ میلیون یورو می ارزد؟

چرا مسی ۵۵۵ میلیون یورو می ارزد؟

در روزهای گذشته روزنامه ال موندو مبلغ قرارداد مسی با بارسلونا را فاش کرده و مشخص شد که کاپیتان بارسا برای چهار سال قراردادی ۵۵۵ میلیون یورویی با کاتالان ها بسته بود. موضوعی که جنجال بسیاری در بارسلونا بر پا کرد. سوالی که پس از افشای این قرارداد برای فوتبال دوستان ایجاد شده است این است که: آیا مسی اینقدر می ارزد؟

روزنامه های اسپانیایی اکنون به این موضوع پرداخته اند که لیونل مسی برای بارسلونا بسیار بیش از آنچه هزینه داشته، سودآور بوده است. روزنامه اسپورت به نقل از لیبرتاد دیجیتال نوشته که طبق گفته تعدادی از اقتصاددانان و کارشناسی که این رسانه از آنها مشورت گرفته، قرارداد با مسی برای بارسلونا بسیار سودآور بوده و کاپیتان آرژانتینی بارسا بسیار بیش از چیزی که دریافت کرده برای کاتالان ها درآمدزایی داشته است.

مارک سیریا، یکی از کارشناسان اقتصادی اسپانیایی، به لیبرتاد دیجیتال گفته است: “مسی نقشی اساسی در درآمدهای معمول بارسلونا دارد. من در حال آنالیز و تجزیه و تحلیل مقدار درآمدی هستم که او برای بارسلونا کسب کرده است و این رقم سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو است. اگر او سالانه ۱۴۰ میلیون یورو دستمزد گرفته باشد هم بارسا سالی ۱۰۰ میلیون یورو از قبال مسی درآمد داشته و سود کرده است.”

سیریا همچنین به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از اسپانسرهای بارسلونا قرارداد خود با این باشگاه را سال به سال تمدید می کنند چرا که نگرانند مسی در پایان فصل بارسلونا را ترک کند.

سینتو اخرم، رییس سابق بخش همکاری های بارسلونا و کارشناس اقتصادی، نیز با لیبرتاد دیجیتال مصاحبه کرده و معتقد است که اسپانسرها و برندهایی که با بارسلونا کار می کنند حاضر نیستند قراردادی سه یا چهار ساله با این باشگاه ببندند چرا که نمی دانند بارسا بدون مسی چه ارزشی خواهد داشت.

  وبینار آرسن ونگر و مربیان فوتبال ایران

این کارمند سابق بارسلونا همچنین در صحبت هایی جالب راجع به تورهای تابستانی بارسلونا، گفت: “در تور تابستانه باشگاه در پنج سال گذشته، پنجاه درصد از شرایط تمدید قراردادها این بود که مسی در بازی ها شرکت کند.”

البته این تنها درآمد بارسلونا نیست که مشروط به حضور مسی است. فرانسیس کروسس، نایب رییس آژانس بازاریابی آن لاین اوکتاگون و مدیر دانشکده مدیریت ورزشی، گفته است: “خروج مسی از لالیگا بر مذاکرات بر سر حق پخش تلویزیونی نیز تاثیر خواهد گذاشت.”

پیشبینی می شود که درآمدهای لالیگا از حق پخش تلویزیونی در غیاب بزرگترین بازیکن حاضر در این رقابت ها به شدت کاهش بیابد. قرارداد حق پخش تلویزیونی لالیگا قرار است در سال ۲۰۲۲ در سطح کشور اسپانیا ودر سال ۲۰۲۴ در سطح بین المللی دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان