• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • پژوهشی جدید: افرادی که عینک می‌زنند تا ۳ برابر کمتر از دیگران به کرونا مبتلا می‌شوند

پژوهشی جدید: افرادی که عینک می‌زنند تا ۳ برابر کمتر از دیگران به کرونا مبتلا می‌شوند

اگرچه بیش از یکسال از ورود کرونا به زندگی بشر می‌گذرد، اما هنوز پژوهش‌ها درباره آن ادامه دارد و هرچند وقت یکبار به داده‌های جدیدی دست می‌یابیم. حالا پژوهشی جدید نشان می‌دهد میزان ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که عینک می‌زنند در مقایسه با دیگران می‌تواند تا ۳ برابر کمتر باشد.

یکی از راه‌های ابتلا به این ویروس، لمس صورت، بینی، دهان و چشم‌ها با دست‌های آلوده است، بنابراین باید تا جای ممکن از چنین کارهایی جلوگیری کرد. حالا طبق پژوهشی جدید در هند، افرادی که عینک می‌زنند به علت میزان پایین‌تر لمس چشم‌ها، کمتر از سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

طبق تخمین پژوهشگران، استفاده از عینک ۲ تا ۳ برابر احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. به گفته آن‌ها، لمس مداوم چشم‌ها با دست‌های آلوده یکی از راه‌های اصلی انتقال این ویروس محسوب می‌شود.

در این تحقیق، پژوهشگران ۳۰۴ نفر شامل ۲۲۳ مرد و ۸۱ زن را در بیمارستانی در شمال هند در بازه زمانی ۵ تا ۱۸ شهریور مورد بررسی قرار دادند. این افراد که در رده سنی ۱۰ تا ۸۰ سال قرار داشتند، علائم ابتلا به کرونا را گزارش کرده بودند.

مشارکت‌کنندگان در این پژوهش یک پرسشنامه را درباره بینایی و همچنین استفاده از عینک را پر کرده‌اند. طبق نتایج بدست آمده، نزدیک به ۱۹ درصد این افراد در اکثر مواقع عینک به چشم داشتند. علاوه بر این مشخص شده افراد در یک ساعت بطور میانگین ۲۳ بار صورتش را لمس می‌کند:

«هر فرد بطور میانگین ۲۳ بار صورتش را در یک ساعت لمس می‌کند و این میزان برای لمس چشم‌ها به ۳ بار در ساعت می‌رسد. این پژوهش نشان می‌دهد که ریسک ابتلا به کرونا در افرادی که عینک می‌زنند در مقایسه با دیگران ۲ تا ۳ برابر کمتر است.»

  ۴ ماده غذایی موثر در افزایش سطح اکسیژن خون

به اعتقاد پژوهشگران، افرادی که در روز بیش از ۸ ساعت عینک به چشم دارند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند. علاوه بر این، استفاده بلندمدت از عینک می‌تواند از لمس مداوم چشم‌ها جلوگیری کند. این پژوهش هنوز مورد بررسی و داوری قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان