• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • پورشه کارخانه‌ای در چین احداث نمی‌کند چون مشتریان خودروهای ساخت آلمان می‌خواهند

پورشه کارخانه‌ای در چین احداث نمی‌کند چون مشتریان خودروهای ساخت آلمان می‌خواهند

شرکت پورشه قصد ندارد به این زودی‌ها محصولات خود را در کشور چین تولید کند. آنطور که الیور بلومه (Oliver Blume) مدیرعامل پورشه در مصاحبه با نشریه Financial Times گفته که این کمپانی می‌خواهد اعتبار «ساخت آلمان» را کماکان محفوظ نگه دارد.

این حرکت پورشه در حالی است که چین بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا محسوب شده و شمار زیادی از خودروسازان بخش قابل توجهی از محصولات خود را در کارخانه‌های موجود در داخل این کشور تولید می‌کنند.

آقای بلومه در مصاحبه خود اظهار کرده بحث بر سر کیفیت و اعتبار است و الان توجیهی برای احداث کارخانه در چین وجود ندارد. طبق آمار در سال گذشته ۲۷۲,۱۶۲ خودرو با نشان پورشه به فروش رسیده که از آن تعداد ۸۸,۹۶۸ دستگاه توسط چینی‌ها خریداری شده‌ است.

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم در سال ۲۰۲۰ اروپایی‌ها ۸۰,۸۹۲ دستگاه و آمریکایی‌ها ۵۷,۲۹۴ دستگاه از مدل‌های مختلف پورشه را خریداری کرده‌اند.

شاید فکر کنید پورشه تمامی محصولات خود را در آلمان مونتاژ می‌کند، اما این امر درست نیست. برای نمونه شاسی‌بلند کاین توسط کارخانه بزرگ فولکس واگن در براتیسلاوای اسلاوکی تولید می‌شود؛ این کارخانه به غیر از کاین، ماموریت تولید چند مدل دیگر از سایر برندهای خانواده فولکس واگن را بر عهده دارد. علاوه‌بر این، پورشه قبلا وظیفه ساخت کیمن و باکستر را به کمپانی Valmet Automotive فنلاند مجول کرده بود.

آقای بلومه اعتقاد دارد احداث یک کارخانه در چین، مساله‌ای نیست که هرگز اتفاق نیفتد؛ از دید وی اگر فروش محصولات پورشه در این کشور با شتاب کنونی ادامه پیدا کند، شاید در ده سال آینده برای تامین تقاضای منطقه، نیاز به ساخت کارخانه اختصاصی باشد. مدیرعامل پورشه البته این امر را در گروی میزان افزایش تقاضا و همچنین قوانین و مقررات داخلی هر کشور دانسته است.

  راهکارهایی برای تمیز کردن اتو

پورشه برای راه‌اندازی خط مونتاژ تایکان، ۶ میلیارد یورو در کارخانه تسوفنهاوزن (Zuffenhausen) اشتوتگارت سرمایه‌گذاری کرده است. این خط مونتاژ که از سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز نموده، ۲۰,۰۱۵ دستگاه از مدل ۲۰۲۰ تایکان را به مشتریان یا نمایندگی‌های فروش تحویل داده است.

به غیر از نسخه سدان، پورشه خود را برای تولید نسخه کراس توریسمو از تایکان نیز آماده می‌کند. مدل تمام الکتریکی ماکان نیز در راه بوده و انتظار می‌رود اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شود.

ناگفته نماند چند روز پیش گزارشی مبنی بر تصمیم پورشه برای احداث کارخانه در مالزی نیز در یکی از روزنامه‌های این کشور منتشر شد؛ اگرچه هنوز ژرمن‌ها این گزارش را تایید نکرده‌اند، ولی کریستین ویس (Christian Weiss) معاون ارشد بخش ارتباطات پورشه به روزنامه مالزیایی The Edge Weekly گفته جنوب شرق آسیا پتانسیل بسیار بالایی دارد و آنها به دنبال بررسی راه‌های مختلف برای افزایش حضور در این منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان