پنج واکسن کرونا چین در مراحل پایانی دریافت مجوز هستند

چین اعلام کرد پنج واکسن کرونا در مراحل پایانی دریافت مجوزهای دولتی هستند و توزیع آنها به زودی آغاز می‌شود.

«Zheng Zhongwei»، از مقامات کمیته ملی سلامت چین اعلام کرد پنج واکسن کرونا در مراحل پایانی پروسه تأییدیه توسط دولت چین هستند و پس از تأیید شدن در کارآزمایی‌های بالینی فاز سوم روند توزیع آنها آغاز می‌شود. وی افزود: «اگر داده‌های آزمایش‌ها از نیازمندی‌ها تبعیت کنند، رگولاتور دارویی چین آنها را برای توزیع در بازار و یا توزیع با شرایط تأیید خواهد کرد.»

چین می‌خواهد واکسن کرونا را در دو مرحله توزیع کند، به این ترتیب که ابتدا گروه‌های در معرض خطر در زمستان و بهار ۲۰۲۱ واکسینه خواهند شد و در ادامه واکسیناسیون به شکل گسترده‌تر انجام می‌شود.

 

در فاز اول واکسیناسیون در چین ابتدا گروه‌های در معرض خطر شامل کادر درمان، پرسنل کنترل بیماری‌های واگیردار و همچنین کارکنان مراکز پر رفت و آمد شامل کارکنان‌بخش حمل و نقل عمومی، هوانوردی و فروشگاه‌ها واکسن را دریافت می‌کنند. مقامات چینی می‌گویند با این کار به تدریج ایمنی عمومی بالا رفته و شیوع ویروس کرونا در این کشور متوقف می‌شود.

فاز دوم توزیع واکسن کرونا در چین از فصل بهار سال ۲۰۲۱ (مارس تا ژوئن) و همزمان با تأیید شدن واکسن‌های بومی توسط مقامات بهداشتی چین شروع شده و واکسیناسیون مردم عادی انجام خواهد شد.

چین تاکنون مجوز استفاده اورژانسی از واکسن کرونا چینی سینوفارم و سینوواک را صادر کرده است. شرکت سینفارم اوایل آذر ماه مدعی شد بیش از یک میلیون نفر از مردم واکسن این شرکت را بدون حتی یک عارض جدی دریافت کرده اند.

  تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی به مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه رسید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان