• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پرستاری در آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

پرستاری در آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

ویروس کرونا هر روز در حال قربانی گرفتن است و بسیاری به واکسن برای پایان این بحران امید دارند. تزریق واکسن کرونا فایزر در چندین کشور از جمله بریتانیا و آمریکا آغاز شده و به کشورهای بیشتری راه پیدا می‌کند. اما حالا یک پرستار در آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر، به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این پرستار ۴۵ ساله که «متیو دبلیو» نام دارد، در تاریخ ۲۸ آذر در شهر «سن‌دیگو» آمریکا واکسن کرونا فایزر را دریافت می‌کند. متیو پس از تزریق واکسن تنها عارضه جانبی که تجربه کرد، درد بازو بود.

شش روز پس از دریافت واکسن و کار در واحد مخصوص کووید-۱۹، متیو احساس لرز، درد عضلانی و خستگی می‌کند که باعث می‌شود بیمارستان از آن آزمایش بگیرد. نتیجه آزمایش کرونا متیو مثبت اعلام می‌شود.

در حالی که چنین نتیجه‌ای می‌تواند نگرانی‌های زیادی ایجاد کند، چندان دور از انتظار هم نیست و با یک رویداد غیرطبیعی روبه‌رو نیستیم. دکتر «کریستین رامرز»، متخصص بیماری‌های عفونی در مراکز پزشکی «سن‌دیگو» به این موضوع اشاره کرده که افراد پس از دریافت واکسن به سرعت در برابر کووید-۱۹ مصونیت پیدا نمی‌کنند:

«ما از آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا می‌دانیم که برای شروع محافظت در برابر این بیماری توسط واکسن، باید ۱۰ تا ۱۴ روز صبر کنیم.»

حتی پس از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تزریق واکسن، فرد باید دوز دوم واکسن را برای محافظت کامل دریافت کند. رامرز گفته:

«به اعتقاد ما دوز اول تا ۵۰ درصد باعث محافظت از بدن در برابر کرونا می‌شود و برای اینکه این میزان به ۹۵ درصد افزایش پیدا کند، دوز دوم باید به فرد تزریق شود.»

  مینگ چی کو: اپل گلس و آیپد پرو جدید در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد

یکی دیگر از سناریوها، ابتلای متیو به کووید-۱۹ پیش از دریافت واکسن کرونا بوده. فرقی نمی‌کند با کدام سناریو روبه‌رو باشیم، هردو نشان می‌دهند که حتی پس از واکسیناسیون باید فاصله اجتماعی رعایت شود، دستان بطور مرتب شسته شوند و همچنین از ماسک استفاده کرد. انتظار می‌رود تا اواخر سال آینده میلادی بخش بزرگی از جمعیت جهان واکسن دریافت کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان