• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ویروس جهش یافته گسترش می‌یابد؛ موج تازه کرونا در کره جنوبی و ژاپن

ویروس جهش یافته گسترش می‌یابد؛ موج تازه کرونا در کره جنوبی و ژاپن

در کره جنوبی در سه مسافر که هفته پیش از بریتانیا به کشور برگشته‌اند، ویروس جهش‌یافته کرونا شناسایی شده است.

دولت کره جنوبی در ۲۳ دسامبر (۳ دی ماه) هرگونه پروازی از بریتانیا و به این کشور را تا پایان سال متوقف کرد. افزون بر این مسافرانی که از بریتانیا وارد شدند، برای ۱۴ روز به قرنطینه فرستاده شده و در پایان باید تست کرونا بدهند.

ویروس جهش‌یافته کرونا به گفته کارشناسان قدرت سرایت بیشتری دارد و به همین خاطر هفته گذشته بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا مسافرت از بریتانیا و به این کشور را متوقف کرده‌اند.

کره جنوبی از کشورهایی است که تجربه‌ای نسبتا مثبت در مقابله با پاندمی به ثبت رسانده است. این روزها که موج سوم کرونا در این کشور شروع شده، اداره بهداشت کره جنوبی امروز دوشنبه ۸ دی ماه (۲۸ دسامبر) ۸۰۸ مورد ابتلای تازه به ویروس ظرف ۲۴ ساعت را ثبت کردند که میزان چندان بالایی نیست.

دولت کره جنوبی تا سوم ژانویه مقررات مرتبط با کرونا را سخت‌تر کرده است. از جمله در سئول پایتخت کشور اجتماع بیش از ۴ نفر ممنوع اعلام شده است.

مقررات سخت در ژاپن

با آشکار شدن مواردی از ویروس جهش‌یافته کرونا در ژاپن، تا پایان ژانویه از ورود خارجیان به این کشور جلوگیری می‌شود.

وزارت بهداشت ژاپن دوشنبه ۶ دی ماه (۲۸ دسامبر) اعلام کرد که در این کشور تاکنون ۸ مورد از ویروس جهش‌یافته کرونا شناسایی شده است که ۴ نفر از مبتلایان به بیمارستان منتقل شده‌اند. در ۴ نفر دیگر علایمی از بیماری دیده نشده و در نتیجه آنها فقط قرنطینه شده‌اند.

  Syrian troops capture northwestern village from rebels

روز پنجشنبه گذشته ژاپن اعلام کرد، از ورود مسافرانی که به تازگی از بریتانیا و آفریقای جنوبی دیدار کرده‌اند، جلوگیری می‌شود. در دو کشور یادشده مواردی زیادی از ویروس جهش‌یافته کرونا پدیدار شده است.

ژاپن نیز تاکنون نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا در مقابله با پاندمی کرونا موفق بوده است. از آغاز گسترش این پاندمی بیش از ۲۲۰ هزار مبتلا به کرونا در ژاپن شناسایی شده و حدود ۳۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

در روزهای گذشته اما نرخ گسترش پاندمی در ژاپن نیز بالا رفته است. برای نمونه روز شنبه (۲۶ دسامبر) طی یک شبانه روز ۳۸۸۱ مورد ابتلای جدید به ویروس به ثبت رسید. روز بعد (جمعه) وزیر بهداشت ژاپن از شهروندان درخواست کرد که مراسم آغاز سال نو میلادی را با “حفظ آرامش” برگزار کنند، تا سرایت بیشتر ویروس کرونا متوقف شود.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان