• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وکیل خانواده قاضی منصوری: هنوز هیچ مدرکی از رومانی دریافت نکرده‌ایم

وکیل خانواده قاضی منصوری: هنوز هیچ مدرکی از رومانی دریافت نکرده‌ایم

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده غلامرضا منصوری با رد مجدد فرضیه خودکشی آقای منصوری، گفت او و موکلش هنوز هیچ‌ مدرکی از طرف دادستانی رومانی دریافت نکرده‌اند.

او در گفت‌وگویی که روز یک‌شنبه، ۲۵ آبان در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، تاکید کرده است که «هیچ فیلمی مبنی بر تأیید موضوع خودکشی در پرونده نیست» و بحث خودکشی بر مبنای گزارش دادستانی رومانی مطرح شده است.

وکیل خانواده غلامرضا منصوری می‌گوید خانواده غلامرضا منصوری اعتقاد دارند «دلیلی برای خودکشی» این فرد وجود نداشته و به همین سبب از دادستانی رومانی خواسته بودند که «تمامی مدارک را مستقیماً برای خانواده بفرستند» ولی تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته آقای علیزاده، بازپرس این پرونده در یک تماس تلفنی به او گفته است که دادستانی رومانی مدارکی برای خانواده منصوری فرستاده است ولی او به بازپرس گفته است که «هیچ مدرکی به دست خانواده نرسیده است».

او توضیح بیشتری درباره سرنوشت مدارک احتمالی ارسال شده و واکنش بازپرس به این موضوع نداده است.

در آخرین روزهای خرداد امسال گزارش شد که جسد قاضی منصوری، ۵۲ ساله در یکی از هتل‌های بخارست رومانی پیدا شده‌ است.

او که از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود، به اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه از باند اکبر طبری، معاون سابق دفتر رئيس قوه قضائیه، تحت تعقیب قرار گرفت، اما پس از بازداشت آقای طبری از ایران گریخت و چند روز بعد خبر مرگ او در رومانی منتشر شد.

مقام‌های قضایی ایران علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند ولی خانواده آقای منصوری این موضوع را رد کرده‌اند.

  کنسرت سیروان خسروی

برادر قاضی منصوری که در رسانه‌های ایران نام او ذکر نمی‌شود، روز دوشنبه ۵ آبان، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا احتمال داد که سفارت ایران در رومانی اطلاعات کامل دو شبانه‌روز حضور قاضی منصوری در اقامتگاهش را داشته باشد و از قوه قضائیه خواست «فیلم دوربین‌های مداربسته را بگیرد تا بخشی از واقعیت روشن شود».

قوه قضائیه ایران تاکنون به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان