• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزیر بهداشت ایران از شناسایی اولین مبتلا به کرونای انگلیسی خبر داد

وزیر بهداشت ایران از شناسایی اولین مبتلا به کرونای انگلیسی خبر داد

وزیر بهداشت خبر از شناسایی اولین مبتلای ایرانی به ویروس کرونای پیشرفته، موسوم به «کرونای انگلیسی» داد. این ویروس در آزمایش یکی از شهروندان ایرانی که چندی پیش از انگلستان برگشته بود مشاهده شده است.

«سعید نمکی» طی اظهاراتی اعلام کرد که این ویروس بعد از مدت‌ها رصد در یکی از شهروندان تازه برگشته از انگلستان پیدا شده است. این شهروند در یک بیمارستان خصوصی بستری بوده و تست ویروس کرونای او نشان می‌دهد که مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا است. نمکی اعلام کرده حال این بیمار در حال حاضر مساعد گزارش داده شده است:

«با اینکه این شهروند با تست PCR منفی وارد کشور شده ولی احتیاط کرده و خودش را در کشور کاملا قرنطینه کرده بوده و تمام اطرافیان او ارزیابی شدند و رد و نشانی از ویروس در نزدیکان و اطرافیان ایشان دیده نشده است.»

اولین بار در ماه سپتامبر چنین گونه‌ای شناسایی شد و در ماه نوامبر نزدیک به یک چهارم موارد جدید ابتلا به کرونا در بریتانیا مربوط به این گونه می‌شد از زمان انتشار خبر شناسایی گونه جدید کرونا در بریتانیا در روز ۲۴ آذر، تاکنون چندین کشور اروپایی و آسیایی نیز از ثبت موارد ابتلا به این نسخه جهش‌یافته ویروس خبر داده‌اند. پیش‌تر کشورهای در همسایگی ایران خبر از کشف این ویروس در بیماران خود داده بودند؛ علاوه‌ بر پاکستان که ویروس جهش‌یافته را در یک استان جنوبی خود یافته بود، مقام‌های چند کشور دیگر در خاورمیانه شامل امارات متحده عربی، اسرائیل، اردن و لبنان نیز از ورود گونه جدید کرونا به کشور خود خبر داده‌اند.

شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا که از قابلیت شیوع بیشتری برخوردار است باعث شده تا ده ها کشور مسافرت به این کشور را ممنوع کنند.

  Owner says Maximum Security won’t run in Preakness, calls Churchill Downs ‘a greedy organization’

بر اساس آخرین اخبار سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید، برای تشخیص این‌که آیا واکسن‌های توزیع‌شده در سراسر دنیا روی گونه‌های جدید اثربخشی دارند یا نه، اطلاعات و داده‌های فعلی ناکافی است هرچند برخی دانشمندان می‌گویند که واکسن‌های فعلی در برابر ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی کاربرد دارند و برخی گزارش‌ها حکایت از این دارند که جهش ویروس کرونا باعث افزایش میزان شیوع نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان