• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • واردات چین از ایران به کمترین میزان در ماه گذشته رسید

واردات چین از ایران به کمترین میزان در ماه گذشته رسید

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد که کل واردات این کشور از ایران در ماه گذشته میلادی، اوت، به زیر ۳۲۲ میلیون دلار رسیده است که کمترین میزان واردات ماهانه چین از جمهوری اسلامی طی بیش از یک دهه گذشته است.

در کل، صادرات ایران به چین در هشت ماه ابتدایی سال جاری خورشیدی ۳.۸۵ میلیارد دلار شده که نسبت به دور مشابه پارسال ۶۲ درصد افت کرده است.

اما صادرات چین به ایران در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ تنها ۶.۷ درصد کاهش یافته و به ۵.۹۵ میلیارد دلار رسیده است.

سال جاری میلادی، اولین سالی است که تراز تجاری ایران با چین به زیان ایران شده است.

هنوز گمرک چین گزارش واردات نفت ماه اوت را منتشر نکرده، اما برای چین واردات مستقیم نفت از ایران در هفت ماه ابتدایی سال جاری به طور متوسط ۷۷ هزار بشکه در روز بوده که تقریبا ۱۰ برابر کمتر از دوران قبل از تحریم‌های آمریکا است.

چین، سوریه و ونزوئلا تنها هستند که آشکارا نفت از ایران وارد می‌کنند.

کل تجارت خارجی چین در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۲.۸۵ تریلیون دلار بوده است. بدین ترتیب، سهم ایران از کل تجارت خارجی چین کمتر از نیم درصد بوده است.

آمریکا بزرگترین شریک تجاری چین است و در این مدت ۳۴۴ میلیارد دلار تجارت دوجانبه داشته‌اند که نسبت به دور مشابه پارسال ۳.۵ درصد افت نشان می‌دهد. کل تجارت خارجی چین نیز ۳.۶ درصد افت داشته است.

با این حال، صادرات چین در ماه اوت نسبت به اوت پارسال ۹.۵ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد چین به سرعت افت صادراتش در دوران قرنطینه و محدودیت‌های کرونا در ابتدای سال جاری میلادی را جبران می‌کند.

  رشد بازار رمزارزها - افزایش ۱ درصدی قیمت بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان