• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • واتساپ از ۱۲ دی ماه روی گوشی‌های هوشمند قدیمی کار نخواهد کرد

واتساپ از ۱۲ دی ماه روی گوشی‌های هوشمند قدیمی کار نخواهد کرد

اگر مالک آیفون قدیمی یا گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل قدیمی باشید، از تاریخ ۱۲ دی (۱ ژانویه ۲۰۲۱) دیگر به واتساپ یا برخی ویژگی‌های آن دسترسی نخواهید داشت.

توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان از توقف پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در سال آینده میلادی خبر داده‌اند. واتساپ از آغاز سال ۲۰۲۱ روی برخی گوشی‌های قدیمی دیگر کار نخواهد کرد. اگر مالک دستگاهی با سیستم عامل iOS 9 یا نسخه‌های جدیدتر و اندروید ۴.۰.۳ یا ورژن‌های جدیدتر باشید، با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

با توجه به این موضوع، آیفون ۴ و آیفون‌های قدیمی‌تر و همچنین برخی گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی S2 که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده، از ۱۲ دی ماه به واتساپ دسترسی نخواهند داشت.

این احتمال وجود دارد که سازندگان برای محصولات خود بروزرسانی منتشر کرده باشند ولی کاربران علاقه چندانی به نصب آن نداشته باشند و همین موضوع به قیمت عدم دسترسی به واتساپ تمام می‌شود. با توجه به این موضوع، کاربران می‌توانند تا قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ انتشار هرگونه آپدیت برای آیفون یا گوشی اندرویدی خود را بررسی کنند.

اگر گوشی آیفون دارید، می‌توانید به تنظیمات و سپس بخش‌های General و Software update بروید تا جدیدترین بروزرسانی را دریافت کنید. برای اطلاع از نسخه iOS گوشی خود باید در بخش General، روی گزینه About ضربه بزنید.

در گوشی اندرویدی با مراجعه به بخش تنظیمات، می‌توانید در بخش About Phone یا درباره گوشی به اطلاعات دستگاه خود پی ببرید. اگر موبایل شما به iOS 9 و اندروید ۴.۰.۳ یا نسخه‌های جدیدتر مجهز باشد، نگرانی بابت عدم کارایی واتساپ نخواهید داشت.

کاربران گوشی‌های قدیمی که نمی‌توانند دستگاه خود را بروزرسانی کنند، از ۱۲ دی ماه از برخی ویژگی‌های این پیام‌رسان محروم می‌شوند یا دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین برای استفاده مجدد یا کامل از این برنامه، کاربران باید گوشی‌های خود را برورزرسانی کنند. انتظار نمی‌رود شمار چندان بالایی از کاربران در حال استفاده از آیفون‌های قدیمی باشند چرا که طبق گفته اپل، تنها ۱۰ درصد آیفون‌ها از سیستم عامل قدیمی‌تر از iOS 13 استفاده می‌کنند.

  پارلمان آلمان قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای اخراج پناهجویان تصویب کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان