هکرها ایمیل اعضای پارلمان فنلاند را هک کردند

مقامات فنلاند روز دوشنبه از هک شدن سیستم‌های کامپیوتری پارلمان این کشور و دسترسی هکرها به ایمیل‌های برخی از اعضای پارلمان خبر دادند.

دولت فنلاند می‌گوید پاییز سال جاری میلادی پارلمان این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته که تیم IT پارلمان این کشور ماه جاری میلادی آن را شناسایی کرده است. بررسی این پرونده به دست پلیس مرکزی فنلاند (KRP) سپرده شده است.

«Tero Muurman»، کمسیر KRP اعلام کرد که این حمله آسیبی به سیستم‌های درونی پارلمان وارد نکرده اما تصادفی نبوده است. وی افزود این حمله احتمالاً با هدف جاسوسی انجام شده و پلیس فنلاند نیز پرونده را با همین قصد دنبال می‌کند. او گفت: «در حال حاضر، یک احتمال این است که هکرهای ناشناس به نفع یک کشور دیگر و یا به قصد آسیب رساندن به فنلاند دست به سرقت اطلاعات زده‌اند.»

 

Muurman اضافه کرد که این حمله سایبری چندین نفر از اعضای پارلمان را تحت تأثیر قرار داده، اما به خاطر در جریان بودن تحقیقات از ذکر کردن تعداد دقیق قربانیان خودداری کرد. او اشاره کرد که پلیس فنلاند برای بررسی این پرونده در حال کمک گرفتن از کشورهای دیگر است و جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نداد.

این حمله شباهت زیادی به حمله سایبری دیگری دارد که اخیراً علیه یک کشور دیگر حوزه اسکاندیناوی انجام شد. اوایل پاییز سال جاری میلادی، نروژ از حمله‌ای مشابه به سیستم ایمیل‌های پارلمان این کشور و دسترسی هکرها به ایمیل برخی از اعضای پارلمان خبر داد. پلیس نروژ پس از چندین ماه تحقیق و بررسی، ماه جاری میلادی این حمله سایبری را به گروه هک APT28 نسبت داد که توسط اداره اصلی اطلاعات روسیه موسوم به GRU پشتیبانی می‌شود.

  انگلستان در آستانه دستاوردی تاریخی؛ 4 فینالیست اروپایی

مایکروسافت اخیراً با انتشار گزارشی از افزایش فعالیت گروه APT28 با هدف دسترسی به ایمیل‌های دولتی با استفاده از حملات credential stuffing و brute force خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان