نوع جدید دیگری از ویروس کرونا، اینبار در نیجریه

مقام ارشد بهداشت عمومی قاره آفریقا روز پنج‌شنبه خبر داد که نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه ظاهر شده است که با گونه‌هایی که به تازگی در بریتانیا و آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرده تفاوت دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان نکنگاسونگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا، به خبرنگاران گفت که «تبار» این نوع که در نیجریه دیده شده جدا از گونه‌های جدیدی است که در بریتانیا و آفریقای جنوبی یافت شده.

به گفته وی، در این مورد تحقیقات بیشتری لازم است و درباره آن، این هفته، مرکز یادشده جلسه‌ای اضطراری در آفریقا برگزار می‌کند.

دانشمندان می‌گویند گونه آفریقای جنوبی کووید ۱۹، که دو مورد از آن هم در بریتانیا دیده شده، احتمال شیوع سریع‌تری دارد، احتمال شیوع آن به جوانان بیشتر است و ممکن است مقاومت آن در برابر واکسن‌ها کمی بیشتر از گونه اولیه باشد.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که اکنون این نگرانی وجود دارد که جهش‌های متعدد نوع آفریقای جنوبی کووید ۱۹ باعث شود افرادی که قبلاً ویروس را گرفته و بهبود یافته‌اند دوباره مبتلا شوند.

قاره آفریقا اکنون بیش از ۲.۵ میلیون مورد تأیید شده از ابتلا به کرونا را دارد که ۳.۳ درصد از موارد جهانی را شامل می‌شود. موارد ابتلا در سراسر این قاره در چهار هفته گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است.

  بازداشت ۴ پرسنل آموزش و پرورش سرباز به جرم اختلاس ۵ میلیاردی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان