• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • نماینده مجلس ایران: یک و نیم تریلیون تومان سرمایه مردم در بورس از دست رفت

نماینده مجلس ایران: یک و نیم تریلیون تومان سرمایه مردم در بورس از دست رفت

نماینده فلاورجان در مجلس گفته است: «حدود یک و نیم تریلیون تومان» از ارزش بورس تهران که معادل «۲۵ درصد ارزش کل» آن است، «پودر شده و از دست رفته است».

ناصر موسوی‌ لارگانی در توئیتی که شامگاه شنبه اول شهریور منتشر کرد، این پول را «سرمایه مردم» خوانده و نوشته که «وعده‌ها و اقدامات» دولت «ثمر نداده است».

این نماینده مجلس توضیح بیشتری درباره از دست رفتن این میزان از سرمایه در بورس نداده ولی اشاره او به سقوط‌ پیاپی شاخص بورس تهران در روزهای اخیر است.

شاخص بورس تهران در ابتدای سال جاری حدود ۵۰۰ هزار واحد بود، اما در حالی که کشور با رکود تورمی مواجه است، به صورت شگفت‌انگیزی چهار برابر رشد کرد و در ۲۰ مرداد از مرز دو میلیون واحد گذشت و بعد از آن به سرعت شروع به سقوط کرد.

مردادماه گذشته اعلام شد که مردم ایران در سال جاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و افت شاخص بورس می‌تواند بسیاری از شهروندان که به تازگی جذب این بازار شده‌اند را متضرر کند.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره تداوم سقوط شاخص بورس، محمود واعظی، رئيس دفتر حسن روحانی گفته است «بازار در حال اصلاح است».

او که شنبه‌شب در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت افزایش شاخص بورس به دو میلیون واحد را «یک‌باره» توصیف کرد و تاکید کرد که «دولت بورس را رها نخواهد کرد».

آقای واعظی با رد اینکه دولت از طریق بورس دنبال «تأمین کسری بودجه» است، گفت شاخص بین ١.۶ تا ١.٧ میلیون واحد تقریبا اصلاح می‌شود.

شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه دوم شهریور با افت ۳۷ هزار واحدی به یک میلیون و ۶۸۵ هزار واحد رسیده است که محدوده مدنظر رئيس دفتر حسن روحانی است.

  قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران - چهارشنبه دوم شهریور

پیشتر، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران روز ۲۹ مرداد در واکنش به سقوط متوالی و چشمگیر شاخص بورس گفته بود: «مردم باید بدانند که خط مستقیم در بورس و به طور کل بورس تحقق نمی‌یابد. اینکه یک خط دائم به سمت بالا رشد کند. این خط دائم پایین و بالا می‌شود. تاکید من مراقبت از بازار بورس است».‎

منبع: https://www.radiofarda.com/a/tehran-stock-market-fall-sharply/30798097.html

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان