نتایج انتخابات آمریکا بازار ارز ایران را تکان داد

حالا هر دو نامزد آمریکا خبر از پیروزی خود داده اند اما پیشتازی بایدن در آرای الکترال، بازارهای مالی را به استقبال پیروزی این نامزد دموکرات برده است.

در آخرین روز هفته بازارهای ایران نیز دستخوش نوسانی جدی شدند. قیمت هر دلار آمریکا درصرافی‌های بانکی تا مرز ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان پایین آمد که کاهشی بسیار بزرگ در محدوده دو هزار تومان در یک روز تلقی می‌شود. در بازار آزاد نیز قیمت دلار در مرز ۲۷ هزار تومان ایستاده است. گزارش ها نشان می دهد صرافان پیش بینی کاهش بیشتر قیمت را در ساعات و روزهای آینده دارند. بهای هر قطعه سکه نیز با تغییر سه کانال از ۱۵ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا نیمه روز رسیده است اما خریدار چندانی در بازار نیست. بورس تهران امروز پنجشنبه تعطیل بود اما دیروز در واکنشی زودهنگام به انتخابات امریکا با افزایش شاخص روبرو شد. تحلیلگران معتقدند با تعدیل نرخ دلار، بورس کم کم وارد فاز ثبات خواهد شد.

در عین حال ریزش ارزش دلار و تقویت پول ملی کاهش قیمت در بازارهای خودرو و دیگر بازارهای مرتبط با دلار را نیز به همراه خواهد آورد. برخی معتقدند قیمت‌ها روند کاهشی خود را تا هفته آتی و زمان اعلام قطعی نتایج آمریکا حفظ می‌کنند.

  The Redskins wanted Dwayne Haskins. He wanted to be a Redskin. At the draft, it all worked out.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان