• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • نبرد ادامه‌دار بنزما با مسی و سوارز برای آقای گلی

نبرد ادامه‌دار بنزما با مسی و سوارز برای آقای گلی

کریم بنزما برای گلزنی به دنیا آمده است و گاهی در هر بازی نه یک بار، بلکه دو بار یا بیشتر این کار را می کند! در دیدار رئال مادرید برابر الچه از هفته بیست و هفتم لالیگا، مهاجم فرانسوی لوس بلانکوس با دبل خود، شکست ۱-۰ مادریدی ها را با برد ۲-۱ عوض کرد. بنزما در فصل ۲۱-۲۰۲۰ تا کنون ۱۵ گل به ثمر رسانده است.

دنی کالوو با گل دقیقه ۶۱ خود الچه را برابر رئال مادرید جلو انداخت اما کریم بنزما در دقیقه ۷۳ ارسال دقیق مودریچ را با یک ضربه تماشایی که کنترلش از توان دروازه بان الچه خارج بود، بازی را به تساوی کشاند. بنزما تسلیم نشد و در دقیقه ۹۱ بازی توانست با یک ضربه محکم و دقیق به گوشه راست دروازه بار دیگر دروازه الچه را باز کرد. نمایش مهاجم رئال به راستی تحسین برانگیز بود.

شماره ۹ رئال مادرید به این ترتیب نام خود را در فهرست برترین گلزنان لالیگا در رده سوم و برابر با جرارد مورنو و النصیری برای کسب جام محبوب پیچیچی، ثبت کرد. تنها لیونل مسی با ۲۱ گل و لوییس سوارز با ۱۸ گل در رده های اول و دومف آماری بهتر از بنزما داشته اند.

آمار بنزما در فصل ۲۱-۲۰۲۰

این مهاجم علاوه بر اینکه گلزن برتر تیم سپیدپوش پایتخت در رقابت بر سر آقای گلی در لالیگا است، نه تنها برای گلزنی بلکه برای ایجاد موقعیت گل نیز استعدادی ذاتی دارد، بنابراین بقیه هم تیمی هایش هم می توانند این کار را انجام داده و گل بزنند. وی با ۵ پاس گل دومین پاس دهنده برتر رئال مادرید است که تنها تونی کروس با ۶ پاس گل از او پیشی می گیرد.

  پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الهلال می‌رود

ستاره سابق تیم لیون یک مهاجم به تمام معنا است و با کیفیت و توانایی که دارد و سبک بازی بدیع‌ خود، در طول این سالها تبدیل به بازیکنی غیرقابل جایگزینی برای زین الدین زیدان شده است. بنزما که به طور معمول در تمام بازی های رئال مادرید حاضر است در این فصل در کل ۲۰۳۳ دقیقه در ۲۳ مسابقه بازی کرده است. توانایی فیزیکی بنزما به او این اجازه را داده تا در ۷۰ دوئل نفر به نفر پیروز شود، که ۱۷ تای آنها نبردهای هوای بوده اند. بنزما همچنین توانسته ۴۴ بار برای رئال مادرید توپ را در زمین پس بگیرد.

او به طور فعال با حداکثر ۸۳۶ پاس ترکیبی در جریان بازی در این مسابقات حاضر بوده و به طور شگفت انگیزی با هم تیمی های خود کنار می آید. او یک شماره ۹ کامل است؛ مهاجم میانی ایده آل که بهتر از هر کسی فضاهای موجود را می بیند، که پاهایش مانند سلاحی آماده به شلیک، می توانند در هر لحظه بدون پشیمانی توپ را به تور دروازه رقبا بدوزند، بازیکنی که علاوه بر خلق صحنه های به یادماندنی بسیار، گل های بی شماری نیز از خود به یادگار می گذارد؛ مثل گلزنی در هفته بیست و سوم برابر والنسیا، یا گل تساوی برابر اتلتیکو مادرید صدرنشین فعلی لالیگا در هفته بیست و ششم.

او همگان را با گل هایی از زاویه های مختلف و در موقعیت های متفاوت خشنود کرده است؛ گل های سه امتیازی، گل هایی با ضربات سر و گل هایی که آمار او به عنوان یکی از کاپیتان های رئال مادرید و رهبر خاموش رختکن این تیم را بهتر از قبل می کند.

  28 رشته ورزشی به برنامه المپیک 2028 لس‌آنجلس افزوده شد

یازده هفته دیگر از لالیگا باقی مانده است تا بتوان باز هم از گلزنی بنزما، حرکات بی نقصش در زمین بازی و پرواز در زمین، خوشحالی پس از هر گل و تلاش خستگی ناپذیر بازیکنی که به حق یکی از بزرگترین بازیکنان لالیگا لقب گرفته است، لذت برد.

در نخستین مسابقه از ۱۱ مسابقه باقیمانده رئال باید به مصاف سلتای شگفتی ساز برود

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان