ناو هواپیمابر آمریکا وارد عمان شد

مقامات ناوگان پنجم دریایی آمریکا حاضر در منطقه از حضور مجدد یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا دریک پایگاه دریایی در عمان خبر دادند.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتس» برای توقف کوتاه و برخی اقدامات لجستیکی در بندر «الدقم» در عمان پهلو گرفت. یک مقام نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که این تحرک برای استراحت خدمه بعد از مدتی حضور در دریا تدارک دیده شده است.

آمریکا و دولت عمان سال ۲۰۱۹ توافق کردند تا ناوهای هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر الدقم دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می شود.

به نوشته این وبگاه، با توجه به دور بودن این پایگاه دریایی از خلیج فارس و اینکه نیاز به عبور از تنگه هرمز محل استقرار نیروهای ایرانی نیست، پایگاه دریایی الدقم در عمان خطرات کمتری را برای قوای آمریکایی در بر دارد.

این در حالی است که همزمان با سفر وزیر دفاع انگلیس به منطقه، این کشور از برنامه های خود برای توسعه پایگاه دریایی راهبردی خود در عمان خبر داد. وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده که ۲۳.۸ میلیون پوند برای توسعه پایگاه «الدقم» و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند اختصاص داده است.

منبع: فرارو

  گوهر عشقی در یازدهمین سالگرد کشته شدن ستار بهشتی: ستار خواستار ایرانی آزاد، رفع فقر، و شادی مردم بود

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان