• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • نامه ظریف به بورل درباره آمادگی کامل برای بازگشت به برجام

نامه ظریف به بورل درباره آمادگی کامل برای بازگشت به برجام

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از عملکرد آمریکا و اروپا در ارتباط با توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اطمینان داده که اگر طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کنند ایران نیز همین کار را خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) گزارش داد که محمد جواد ظریف در این نامه به جوزپ بورل نوشته است: «می‌خواهم بار دیگر تعهد جمهوری اسلامی ایران به برجام و آمادگی کامل برای بازگشت کامل به اجرای کامل آن را یادآوری کنم.»

دولت دونالد ترامپ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته‌ای و برجام خارج شد و پس از آن تحریم‌های لغو یا تعلیق‌شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی دوباره اعمال شدند.

این تحریم‌ها تا زمان حضور ترامپ در کاخ سفید مدام تشدید شده‌اند. جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام از نخستین سالروز خروج آمریکا از برجام اجرای تعهدات برجامی خود را در چند مرحله کاهش داد و این روند همچنان ادامه یافته است.

جمهوری اسلامی با توجه به ابراز تمایل رئیس جمهوری جدید آمریکا، جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای امیدوار بود که این کار پس از تشکیل دولت او رخ دهد و تحریم‌ها برداشته شود.

منبع: دویچه وله

  Sudan’s military rulers condemn attack on Islamist party

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان