• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مینگ-چی کو: لنز دوربین آيفون تا ۲ سال دیگر ارتقای سخت‌افزاری دریافت نمی‌کند

مینگ-چی کو: لنز دوربین آيفون تا ۲ سال دیگر ارتقای سخت‌افزاری دریافت نمی‌کند

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل در آخرین یادداشت خود پیش بینی کرده که حداقل تا سال ۲۰۲۲ لنز دوربین گوشی‌های آیفون، بروزرسانی سخت افزاری قابل توجهی دریافت نخواهند کرد.

شرکت «Genius Electronic Optical» یکی از تامین کنندگان لنز دوربین آیفون اپل است که در تامین لنز مورد نیاز آیفون ۱۲ با مشکلاتی روبرو شد و کوپرتینونشین‌ها مجبور شدند تامین بخش اعظم لنز مورد دوربین گوشی‌های این سری را به شرکت «Largan» بسپارند.

مینگ-چی کو در آخرین یادداشت خود به رقابت بین دو تامین کننده لنز دوربین اپل برای کاهش قیمت‌ها و افزایش حجم فروش اشاره کرده و نتیجه گیری می‌کند با این شرایط امیدی به ارتقا سخت افزاری لنز دوربین نسل بعدی آیفون اپل نباید داشته باشیم.

با وجود مشکلاتی که برای Genius در پروسه تولید به وجود آمد؛ Largan توانست تا حد زیادی اعتماد اپل را جلب کند. اینک به نظر می‌رسد شرکت رقیب یعنی Genius تصمیم گرفته برای جبران مشکلات قبلی؛، لنزهای خود را با قیمت پایین‌تری به کوپرتینونشین‌ها عرضه کند. این در حالی است که صحبت از تامین کننده دیگری به نام Sunny Optical هم به میان آمده که خطر جدی دیگری برای Genius محسوب می‌شود.

مینگ-چی کو پیش بینی می‌کند که Largan برای آنکه بتواند حجم بیشتری از سفارش‌های اپل را از آن خود کند، مجبور است قیمت میانگین لنزهای متوسط تا پیشرفته آیفون را تا نیمه اول ۲۰۲۱ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

در این شرایط حاشیه سود و درآمد Genius نیز به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ممکن است درآمد این شرکت به جای رشد دو رقمی تنها رشد تک رقمی داشته باشد یا حتی نسبت به قبل کاهش پیدا کند.

  دهقان: ترامپ مروج زنده کردن حس تنفر نژادی در دنیاست

مینگ-چی کو پیش بینی می‌کند که هیچ ارتقا و بهینه سازی قابل توجهی در لنز دوربین‌های آیفون تا سال ۲۰۲۲ رخ نخواهد داد. چالش‌های مربوط به شرکت‌ تامین کننده لنز دوربین یعنی Genius ممکن است برای چندین سال ادامه داشته باشد؛ مگر آنکه صنعت لنز دستخوش تغییراتی اساسی شده و Genius به صورت قابل توجهی وابستگی خود را به اپل کاهش دهد.

در حالیکه کو پیش‌بینی می‌کند نباید منتظر ارتقا سخت افزاری قابل توجهی در لنز دوربین‌های آیفون تا سال ۲۰۲۲ باشیم؛ لزوما این صحبت بدین معنی نیست که دوربین آیفون اپل هیچ پیشرفتی از نظر عملکرد نخواهد داشت. در واقع ممکن است پیشرفت‌های نرم افزاری و توسعه ویژگی‌های جدید بازدهی حتی بیشتر از ارتقا سخت افزاری لنز دوربین به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان