• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در کالیفرنیا

ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در کالیفرنیا

گوین نیوسام (Gavin Newsom) فرماندار کالیفرنیا با صدور فرمانی اجرایی، اعلام کرده تا سال ۲۰۳۵ تمامی خودروهای سبک فروخته شده در این ایالت باید بدون آلایندگی باشند. این فرمان به معنای آن است که بعد از سال ۲۰۳۵ خودروسازان نخواهند توانست محصولات بنزینی یا دیزلی خود را در کالیفرنیا به فروش برسانند.

 

با توجه به فرمان آقای نیوسام، حتی فروش مدل‌های هیبریدی و هیبریدی شارژی هم در کالیفرنیا ممنوع خواهد شد. با این فرمان هیئت منابع هوای کالیفرنیا (California Air Resources Board) ملزم شده قوانینی را تصویب کند که بر اساس آنها تمامی خودروهای مسافری و پیکاپ‌ها تا سال ۲۰۳۵ باید به پیشرانه‌های بدون آلایندگی تجهیز شوند.

 

علاوه‌بر این، هیئت منابع هوای کالیفرنیا موظف شده در صورت عملی بودن قوانین مشابهی را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین تصویب کند. این قوانین اگر تصویب شوند، تا سال ۲۰۴۵ اجرایی خواهند شد.

دفتر فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرده بخش حمل و نقل در این ایالات مسئول تولید بیش از ۵۰ درصد از آلودگی ناشی از کربن، ۸۰ درصد از آلودگی مربوط به دود و ۹۵ درصد از آلایندگی سمی دیزلی است.

 

به گفته دفتر فرمانداری کالیفرنیا، چنانچه آلایندگی خودروها حذف شود، بیش از ۳۵ درصد از میزان گازهای گلخانه‌ای کاسته شده و در زمینه اکسیدهای نیتروژن تا ۸۰ درصد بهبود حاصل خواهد شد.

در حالیکه خودروهای الکتریکی در مقایسه با همتایان بنزینی از قیمت بالاتری برخوردار هستند، آقای نیوسام افزوده تا زمان اجرایی شدن فرمان مورد بحث، این دسته مسلما ارزان‌تر و بهتر خواهند شد. از آنجایی که اکثر خودروسازان به دنبال تولید مدل‌های برقی و کاهش هزینه‌های مربوطه هستند، این گفته فرماندار کالیفرنیا به احتمال زیاد درست از آب در خواهد آمد.

  تاثیر یک رژیم کم‌چرب سالم در پیشگیری از مرگ‌ومیر در میان افراد سالمند

گفتنی است قوانینی که فرماندار کالیفرنیا به دنبال اجرایی کردن آنهاست، تنها خودروهای جدید را در برخواهد گرفت. به عبارت دیگر این قوانین از تردد یا معامله خودروهای بنزینی موجود ممانعت به عمل نخواهد آورد.

شاید بدانید که کالیفرنیا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی در ایالات متحده به شمار می‌رود. به همین خاطر قوانین اجرا شده در آن به احتمال زیاد رفتار مشتریان در سایر ایالت‌ها و همچنین استراتژی شرکت‌های خودروساز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان