• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مطهری: باید به جای تهدید موشکی کشورهای عربی، آنها را جذب می‌کردیم

مطهری: باید به جای تهدید موشکی کشورهای عربی، آنها را جذب می‌کردیم

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ایران، با انتقاد از سیاست خارجی حکومت گفته است به جای این که با موشک کشورهای عربی را تهدید می‌کردیم، «باید این کشورها را جذب می‌کردیم».

او در گفت‌وگویی که با ویژه برنامه «پلاک دیپلمات» بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف داشته است، خواستار بهبود روابط ایران با کشورهایی چون مصر و عربستان شده و گفت: «داشتن دو دوست در منطقه، حماس و حزب‌الله کافی نیست.»

در هفته‌های اخیر انتقادات گسترده‌ای درباره وضعیت دیپلماسی منطقه‌ای ایران در دولت روحانی مطرح شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با رد این انتقادها گفته است دولت عربستان درخواست و تلاش او برای بهبود روابط را بی‌پاسخ گذاشته است.

آقای مطهری همچنین از تمرکز و تبلیغ دولت روحانی درباره برجام انتقاد کرده و گفته است: «دولت آقای روحانی کشور چین را بعد از برجام تحویل نگرفت و این اشتباه بود. روی برجام خیلی تبلیغ بیجا شد و نباید این قدر مردم را امیدوار می‌کردند.»

دولت ایران، از سال ۹۴ و چند ماه پس از برجام با تاکید و دستور رهبر جمهوری اسلامی در پی امضای سند همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله با دولت چین بود ولی علیرغم انتشار اخبار متعدد در این زمینه، تاکنون خبری درباره نهایی شدن این سند منتشر نشده است.

آقای مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است کل مشکل ایران و آمریکا «درباره اسرائیل» است و «با حفظ ارزش فلسطین، باید ارتباط‌مان را گسترش بدهیم».

او آمریکا را «یکی از دروازه‌های اثرگذاری روی دنیا» خوانده و گفته است که «باید با آمریکا قدم به قدم همراه شویم».

  Japanese emperor: Akihito set for first abdication in 200 years

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان