• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مخالفت مایک پنس با اعمال متمم قانون اساسی برای برکناری ترامپ

مخالفت مایک پنس با اعمال متمم قانون اساسی برای برکناری ترامپ

ساعاتی پس از آن که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی به منظور برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مخالف کرد، مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه ۲۳ دی ماه با تصویب قطعنامه‌ای غیر الزام آور به طور رسمی از او خواست این متمم را اجرا کند.

در این قطعنامه که با ۲۲۳ رای موافق دموکرات‌ها در مقابل ۲۰۵ رای مخالف جمهوری‌خواهان تصویب شد، از مایک پنس خواسته شده که اعلام کند رئیس جمهوری آمریکا قادر نیست وظایفش را انجام دهد.

این در حالی است که تنها یک هفته به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی‌مانده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در همین روز در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد که با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی جهت برکناری دونالد ترامپ، مخالف است.

مایک پنس در این نامه گفته است، من باور ندارم چنین اقدامی به نفع ملت ماست یا با قانون اساسی ما سازگاری داشته باشد.

پس از آن که روز چهارشنبه هفته گذشته شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا درصدد بر آمدند تا از مایک پنس بخواهند که دونالد ترامپ را در هفت روز باقی‌مانده از دوره‌اش برکنار کند.

طبق این متمم قانون اساسی ایالات متحده در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا به دلایل جسمی و روانی نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون رئیس جمهوری و کابینه می‌توانند او را برکنار کند و تصدی امور را در دست بگیرند.

مایک پنس در نامه خود به نانسی پلوسی گفته است٬ دولت میٰ‌خواهد در روزهای باقی‌مانده توان خود را صرف انتقال منظم و قانونمند قدرت کند و از اقداماتی که «باعث تفرقه، التهاب بیشتر و هیجانات آنی» می‌شود، پرهیز کند.

  حاشیه‌های تصویب لایحه عفاف و حجاب بر مبنای اصل ۸۵

معاون رئیس جمهوری آمریکا از رئیس مجلس نمایندگان خواسته است تا با او در راستای کاهش هیجانات و اتحاد کشور در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب همکاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان