• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مایک پمپئو: به حمله‌ ایران و متحدانش پاسخ قاطعی خواهیم داد

مایک پمپئو: به حمله‌ ایران و متحدانش پاسخ قاطعی خواهیم داد

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر ایران را تهدید کرد. پمپئو گفت که هرگاه ایران یا یکی از گروه‌های متحد این کشور در منطقه به شهروندان آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، با حمله سریع و قاطع آمریکا روبه‌رو خواهد شد.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده‌اند که آمریکا خواستار یک رویارویی نظامی با ایران نیست. اما، این کشور آمادگی کامل دارد به هرگونه حمله‌ای از سوی ایران و متحدانش، پاسخی سریع و قاطع بدهد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

خبرگزاری آلمان (dpa) روز جمعه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) با انتشار گزارشی از واشنگتن به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته است. این خبرگزاری نوشته است که گرچه دولت آمریکا اصرار دارد که برنامه‌ای برای درگیر شدن در یک جنگ با ایران ندارد، اما رویدادهای روزهای گذشته بر تنش و مناقشه بین دو کشور بسیار افزوده است.

احتمال درگیری نظامی

پمپئو در سخنان خود گفته است که ایران نمی‌بایست خویشتن‌داری آمریکا تا این لحظه را نشانه عدم قاطعیت این کشور تفسیر کند.

خبرگزاری آلمان در ادامه نوشته است که آمریکا ظرف روزهای گذشته بارها از خطر حمله از سوی ایران و متحدان این کشور در منطقه سخن گفته، اما توضیح دقیقی درباره آن در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

در همین رابطه، روز یکشنبه پنجم مه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده بود که آمریکا برای مقابله با تهدیدهای نظامی احتمالی ایران، ناو هواپیمابر “یواس‌اس ابراهام لینکلن” و شماری از بمب‌افکن‌های خود را در منطقه مستقر می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود گفته بود که آمریکا اطلاعات دقیقی درباره حملات نظامی احتمالی ایران دارد. ترامپ خطاب به خبرنگاران گفته بود: “ما اطلاعاتی داریم که درباره آن‌ها شما مایل نیستید چیزی بدانید.».

  نیمار می خواهد ریمونتادای بارسلونا را جبران کند

ترامپ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره خطر وقوع جنگ بین دو کشور تنها به گفتن این جمله بسنده کرده بود: “من مایل نیستم به این پرسش پاسخ منفی بدهم. اما امیدوارم که چنین چیزی رخ ندهد.»

تشدید لحن مسئولان آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که کشورهای اروپایی باقی‌مانده در برجام برای نجات توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا نیز مهلت تعیین شده از سوی ایران برای تامین مطالبات آن کشور را رد کرده است. موضوعی که واکنش تند ایران را در پی داشته است. محمد جواد ظریف از کشورهای اروپایی انتقاد کرده است که این کشورها به جای اجرای تعهدات خود از ایران می‌خواهند به تعهدات خود پایبند بماند.

Read more here:: مایک پمپئو: به حمله‌ ایران و متحدانش پاسخ قاطعی خواهیم داد

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان