مانوئل نویر برای آلمان در حکم طلاست!

نود دقیقه مانده است و سپس حداقل برای یوآخیم لو و تیم ملی آلمان، سال پیچیده و کرونایی ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید.

هشتمین بازی تیم ملی فوتبال آلمان در لیگ ملت ها امشب در سویا برگزار می‌شود. مسابقه ای که اگر با نتیجه مساوی به سود آلمان به پایان برسد، نه تنها در تصمیم گیری های آینده اثر خواهد گذاشت بلکه باعث روحیه مضاعف بین بازیکنان، مسئولان و هوادارانی خواهد شد که با یک نسل طلایی حتی امیدوار به قهرمانی در اروپا هم هستند.

 

مانوئل نویر که امسال یک فینال اروپایی را تجربه کرده، در نشست مطبوعاتی پیش از مسابقه در این باره گفت: اول بودن در این گروه برای تیم جوان آلمان بسیار ارزشمند است و بعد ما با خیالی آسوده میتوانیم برای جام ملت های اروپا آماده شویم چرا که صدای انتقادات کمتری در مورد عملکرد تیم ملی آلمان به گوش خواهد رسید.

آلمان حتی امشب با یک تساوی مقابل اسپانیا مقام اول گروه چهارم در دسته بالایی لیگ ملت ها را به دست خواهد آورد و به نیمه نهایی صعود خواهد کرد. مسابقاتی که در شهر مونیخ برگزار می‌شود و تنها صعود فرانسه به این مرحله قطعی شده است. از بین تیم های دیگر احتمالا ایتالیا و بلژیک هم به جمع فرانسه اضافه خواهد شد. در حالی که پرتغال مدافع عنوان قهرمانی از رقابت ها کنار رفته است.

تیم ملی فوتبال آلمان بعد از پیروزی ۳-۱ برابر اوکراین امشب با کمی تغییر مقابل حریف به میدان خواهد رفت. آن ها آنتونیو رودیگر مدافع تیم چلسی را به دلیل دو اخطاره شدن در اختیار ندارند و مشخص نیست که نیکلاس سوله مدافع تیم بایرن مونیخ نیز در ترکیب حاضر خواهد بود یا نه. چرا که او از ناحیه زانو آسیب دیده است و بعد از پارگی رباط صلیبی باید کمتر در معرض فشار قرار بگیرد. با این حال جاناتان تاه، نیکلاس استارک و فیلیکس ادوخای بازیکنانی هستند که برای این دو پست در اختیار یوآخیم لو هستند.

  Is Josh Doctson worth $10 million next season? Redskins have until Friday to decide.

اما در ضعف دفاعی که در بازی اوکراین هم نمود داشت، مانوئل نویر برای نود و ششمین بار در درون دروازه آلمان قرار خواهد گرفت که این حد نصاب او را تبدیل به اولین دروازه بان تاریخ آلمان می‌کند. او حالا از سپ مایر ۷۶ ساله که ۹۵ بازی ملی داشت و برای چهل و یک سال رکورددار بازی ملی گلرها در آلمان بود، پیشی خواهد گرفت. نویر در سویا گفت: من به هر آن چه در زندگی حرفه ای ام به دست آوردم، افتخار میکنم. او از طریق تلفن همراه با مایر در تماس بوده و تاکید کرده که میخواهد از رکورد ۱۰۰ بازی ملی عبور کند.

مایر درباره نویر می‌گوید: مانوئل حداقل می‌توانست ۱۲۰ بازی ملی داشته باشد و برای رسیدن به این رکورد هیچ مشکلی ندارد. این در حالی است که یوآخیم لو هم در نشست مطبوعاتی دیروز از نویر تعریف کرد و گفت: عملکرد نویر گویای کیفیت اوست. او هرگز ما را ناامید نکرده، مانوئل در طول این سال ها به عنوان یک شخص، یک بازیکن و یک کاپیتان بسیار بالغ شده و حالا رهبر تیم است. او سال ها بهترین دروازه بان فوتبال جهان بوده و برای ما حکم طلا را دارد.

پس از بازی اسپانیا، تیم ملی فوتبال آلمان و یوآخیم لو به یک تعطیلات طولانی زمستانی خواهند رسید. تعطیلاتی که لو امیدوار است در آرامش کامل و دور از انتقادات مطبوعات انجام بشود. با تیم تهاجمی و سریع و پراستعدادی که او دارد، شاید این اتفاق رخ بدهد. اگرچه اسپانیا هم دستکم گرفتنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان