• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • فیسبوک برای درک ویدیوها از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

فیسبوک برای درک ویدیوها از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت “فیسبوک” پروژه‌ای را تحت عنوان یادگیری از ویدئوها آغاز کرده که از هوش مصنوعی برای درک و یادگیری نمایش‌های صوتی، متنی و تصویری در ویدیوهای کاربران عمومی در این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.

یادگیری از ویدئوها چندین هدف دارد، مانند بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی فیسبوک که با توصیه‌های محتوای مشابه و اجرای سیاست‌های این شرکت مرتبط هستند. این پروژه در حال حاضر در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما همین الان هم به ثمر نشسته است.

فیسبوک می‌گوید که قبلاً هم از این فناوری برای بهبود توصیه‌های محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، مانند نمایش ویدیوهای افرادی که با موسیقی مشابه می‌رقصند، استفاده کرده است. این سیستم در خطاهای تشخیص گفتار نیز نتایج بهتری را از خود نشان می‌دهد که می‌تواند زیرنویس‌های خودکار را تقویت کند و تشخیص صحبت‌های نفرت پراکنانه در ویدیوها را آسان‌تر کند.

فیسبوک می‌گوید: این پروژه به محققان هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا از تکیه بر داده‌های برچسب‌دار جلوگیری کنند و این بخشی از تلاش برای ساخت سیستم‌هایی است که به روشی مشابه با انسان یاد می‌گیرند.

به همین ترتیب، یادگیری از ویدئوها تجربیات کاملاً جدیدی را امکان پذیر می‌کند. این شرکت به جز ویژگی احتمالی که به هوش مصنوعی امکان می‌دهد حافظه دیجیتال، از جمله خاطراتی که توسط عینک واقعیت افزوده ضبط می‌شود، داشته باشد، در مورد موارد دیگری که می‌تواند ارائه دهد هنوز جزئیات جدیدی فاش نکرده است. به عنوان مثال می‌توان از چنین سیستمی خواست که ویدیوی هر بار که برای مادربزرگ خود آواز خوانده‌ایم را به ما نشان دهد و این سیستم می‌تواند فورا آن ویدیوها را ظاهر کند.

  شرکت فیس بوک به META تغییر نام داد

ضمن اینکه “فیسبوک” در حال کار بر روی ساخت عینک هوشمند مخصوص خود است.

این شرکت می‌گوید در این پروژه فیلم‌ها به صدها زبان و تقریباً از هر کشور در حال بررسی است. این جنبه از پروژه، سیستم‌های هوش مصنوعی را دقیق‌تر کرده و به آنها امکان می‌دهد با دنیای سریع ما سازگار شوند و تفاوت‌های ظریف و نشانه‌های بصری را در فرهنگ‌ها و مناطق مختلف تشخیص دهند.

فیسبوک می‌گوید که وقتی صحبت از یادگیری از ویدئوها می‌شود، حفظ حریم خصوصی کاربران را در دستور کار خود دارد.

درک آنچه در ویدیوها اتفاق می‌افتد، می‌تواند برای سیستم‌های هوش مصنوعی کاری بسیار دشوار باشد. آنها می‌توانند با موانعی از جمله سر وصدای پس‌زمینه مواجه شوند که درک گفتار و تفاوت زبان‌ها را برای آن دشوار می‌کند.

اکنون در کمتر از یک سال پس از شروع پروژه یادگیری هوش مصنوعی از ویدیوها، فیسبوک آنچه را که سیستم تاکنون یاد گرفته است، به کار می‌گیرد و آن را در مناطق مختلف استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان