• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • فائزه هاشمی: ابایی از دادن هزینه بیشتر و قربانی شدن در این راه ندارم

فائزه هاشمی: ابایی از دادن هزینه بیشتر و قربانی شدن در این راه ندارم

فائزه هاشمی، نماینده دور پنجم مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به انتقادات برادرش محسن پاسخ داده است. او گفته: «از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بارها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود.»

محسن هاشمی از خواهرش خواسته بود تا بابت سخنانش درباره ترامپ عذرخواهی کند. فائزه هاشمی در مصاحبه با انصاف نیوز گفته بود ادامه سیاست فشار بر جمهوری اسلامی از سوی ترامپ شاید می‌توانست به تغییر منجر شود.

این گفته فائزه هاشمی با انتقادات و اعتراضات زیادی روبرو شد. او در این باره که برادرش از او خواهان عذرخواهی شده، گفته است: «به او حق می‌دهم چون برای خودش آینده‌ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.»

محسن هاشمی، بزرگترین پسر هاشمی رفسنجانی و رییس کنونی شورای شهر تهران است. او همچنین به مدت ۱۳ سال مدیرعامل شرکت متروی تهران بود.

او در نامه‌ای که در پاسخ برادرش نوشته، گفته است: «اگر مسایل شخصی انگیزه‌ای برای مشی من بود آیا عقل سلیم حکم نمی‌کند که از ۳۰ سال گذشته تاکنون ساکت و در امنیت باشم و از منافع نزدیکی به قدرت بهتر و بیشتر بهره‌مند شوم؟»

دختر هاشمی رفسنجانی تصریح کرده که ترامپ را برای ایران ترجیح می‌داد چرا که “بخش‌هایی و افرادی خطرناکتر از ترامپ در قلدری و عدم پایبندی به اصول و قواعد و مقررات با عملکرد و بعضا سیاست‌های نادرست، کشور را در سراشیبی ناکارآمدی‌ها، سوء‌مدیریت‌ها، بی‌کفایتی‌ها، دگم اندیشی‌ها و حتی گاهی تا مرز تلاشی پیش برده‌اند، به مطالبات عمومی نه تنها توجهی ندارند، بلکه در خاموش کردن آن از هم سبقت می گیرند.»

  بیست و دومین تجمع اعتراضی در زاهدان در میان جو شدید امنیتی

فائزه هاشمی که در سوابق کاری‌اش ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را نیز دارد در نامه‌اش تصریح کرده که انحرافات ایجادشده در دوران کنونی بسیار عمیق‌تر از “انحراف ایجاد شده توسط آقای احمدی‌نژاد” است و گفته ” اگر دغدغه ما توسعه کشور، حقوق مردم، آزادی و دموکراسی است و نه بقا” نباید از تلاش و تذکر باز ایستاد.

او همچنین با اشاره به شعارهایی که مردم در اعتراضات چندسال اخیر سر داده‌اند، گفته است: «منتقدینی که واویلا برای معیشت مردم براه انداخته‌اند، آیا خطاب شعارها و رفتارها در صدها صحنه اعتراضی، تحصن، اعتصاب و تجمعات اقشار مختلف حداقل در سه سال اخیر را نشنیدند و ندیدند که متوجه مدیران و مسئولان در داخل بود؟ به نظر می رسد درک مردم با تمامی مشکلات از خواص بیشتر است.»

فائزه هاشمی به دلیل اظهاراتش در یک مصاحبه درباره حجاب شش ماه به زندان رفت و به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی و مطبوعاتی منع شد. او پس از آزادی از زندان نیز به دیدار فریبا کمال‌آبادی از اعضای جامعه بهاییان که با فائزه در زندان هم‌بند بوده رفت و انتقادات زیادی را برانگیخت.

فائزه هاشمی با تاکید بر این که هزینه‌‌های زیادی داده و “ابایی از دادن هزینه بیشتر و قربانی شدن در این راه” را نیز ندارد، نوشته است: «کسانی بایستی عذرخواهی کنند که کم یا زیاد، مستقیم یا غیر مستقیم، با منافع یا بی منافع، با درک و یا از روی نا آگاهی همراه جریانی می‌شوند که به بن بست رساندن مطالبات عمومی و اصلاحات، نابود کردن منافع ملی، تضییع حقوق مردم، انحراف جدی از اهداف انقلاب، فاصله گرفتن از اسلام واقعی را برای حفظ خود به جای حفظ نظام سال‌هاست دنبال می‌کنند.»

  House Judiciary chairman says US in 'constitutional crisis'

او در پایان نامه‌اش آرزوی روزی را کرده که همه ایرانیان “زبان و دلشان یکی” شود و “جنم و مایه برای هر گونه اقدامی را شخصا” داشته باشند.

 

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان