• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • علت محدودکردن برخی اکانت‌های توییتر در ترکیه

علت محدودکردن برخی اکانت‌های توییتر در ترکیه

“یک بازی خطرناک” از سوی توییتر 
بیانیه توییتر در حالی صادر می‌شود که این پلتفرم به دلیل محدود کردن برخی محتواها در آستانه انتخابات ترکیه، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

یامان آکدنیر، کارشناس حقوق سایبری در دانشگاه استانبول در مصاحبه با خبرگزاری رویتزر گفته است که توییتر پیش از آنکه ایلان ماسک آن را خریداری کند، درخواست مسدود کردن حساب‌های خبرنگاران یا خبرگزاری‌های تأییدشده را رد کرده بود.

این کارشناس ادامه داده است: «اکنون توییتری مطیع و دوستدار دولت را تجربه می‌کنیم که حاضر است حساب‌ها و توییت‌ها را برای مطابقت با قوانین محلی (ترکیه) مسدود و محدود کند.» به اعتقاد این کارشناس، در غیاب پروسه‌های قانونی، این یک بازی خطرناک است و رویه‌‌ای نازل را در رابطه با حفاظت از آزادی بیان در توییتر جا می‌اندازد.

سال گذشته ترکیه قانونی را به تصویب رساند که بر پایه آن شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی ملزم به حذف محتوای اخبار جعلی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با مقامات و دستگاه‌های مربوطه در صورت پست کردن محتوای مجرمانه یا گمراه‌کننده شده‌اند.

همچنین بر اساس این قانون شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ملزم به انتصاب نمایندگان دولت هستند و در صورت عدم ارائه اطلاعات به مقامات، بلافاصله پس از حکم دادگاه، پهنای باند آن‌ها تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

  سخت‌تر شدن قوانین اروپا در ارتباط با تبلیغات سیاسی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان