صلیب سرخ مرگ ۶۰ پناهنده در سواحل تونس را تایید کرد

صلیب سرخ جهانی شمار قربانیان قایق حامل پناهجویان در سواحل تونس را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد. آنها ابتدا سوار یک کشتی شده بودند ولی در همان ابتدای مسیر به قایقی بسیار کوچک‌تر منتقل شدند که ظرفیت این عده را نداشت.روز شنبه ۲۱ اردیبهشت (۱۱ مه) یعنی یک روز پس از واژگون شدن یک قایق حامل پناهجویان در آبهای تونس، صلیب سرخ جهانی مرگ نزدیک به ۶۰ نفر از آنان را تایید کرد. آنها با یک قایق در آب‌های مدیترانه راهی اروپا بودند.

پناهجویان از بندر سوره لیبی با یک کشتی حرکت کرده بودند اما کمی پس از آغاز حرکت به یک قایق بسیار کوچک‌تر منتقل شدند که ظرفیت این عده را نداشته و پس از ده دقیقه واژگون شده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

۱۶ نفر از سرنشینان قایق توسط ماهیگیران تونسی نجات پیدا کردند ولی به زنده بودن دیگر سرنشینان امیدی نیست. ماهیگیران توانستند در آخرین دقایق به کمک بازماندگان بشتابند. نجات یافتگان گفته‌اند که هشت ساعت در آب‌های سرد طاقت آورد‌‌ه‌اند.

نیروی دریایی تونس تاکنون سه جنازه را پیدا کرده است. سخنگوی نیروی دریایی تونس خبر داده که سه کشتی هم‌چنان در جستجوی سایر اجساد هستند.

صلیب سرخ گزارش کرده است که در مجموع ۷۵ نفر سرنشین این قایق بوده‌اند. ۵۱ تن از آنان از بنگلادش، گروهی از مراکش و سه مصری و چند نفر دیگر از دیگر کشورهای آفریقایی بوده‌اند. ۱۴ نفر از نجاتیافتگان اهل بنگلادش، یک مصری و یک مراکشی هستند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

کمیسیاریای پناهندگان سازمان ملل متحد این حادثه را از یکی از هولناک‌ترین حوادث در دریای مدیترانه دانسته است. ونسنت کوکتل، فرستاده ویژه دریای مدیترانه این سازمان از جامعه جهانی خواسته است که برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی به سرعت دست به کار شود. او گفته است که اگر اقدامی صورت نگیرد در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد تراژدی‌های دیگری از این دست خواهیم بود.

  اعتصاب غذای نرگس منصوری، کنشگر کارگری مخالف جمهوری اسلامی

اتحادیه اروپا مدتی است که اعزام کشتی‌های نجات برای پناهندگان به دریای مدیترانه را متوقف کرده است. بسیاری از سازمان‌های کمکرسانی نیز به خاطر موانع سیاسی که بر سر راه آنان گذاشته شده دیگر قادر به دادن یاری به پناهجویان نیستند.

در این گیر و دار بر شمار پناهجویانی که تلاش می‌کنند از سواحل لیبی راهی اروپا شوند، افزوده می‌شود. این مسیر به مرگبارترین گذرگاه معروف شده است.

Read more here:: صلیب سرخ مرگ ۶۰ پناهنده در سواحل تونس را تایید کرد

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان