صحبت‌های تکان‌دهنده گتوزو؛ قرار نیست بمیرم

جنارو گتوزو سرمربی تیم ناپولی در دیدار یکشنبه شب مقابل لاتزیو هم چشم بند بسته بود و باعث توجه و کنجکاوی بسیاری از فوتبال‌دوستان شد.

سرمربی تیم ناپولی در بازی مقابل لاتزیو و دیدار قبل از آن با یک چشم بند وارد زمین چمن شده بود. او چشم راست خود را بسته بود و با یک چشم به هدایت تیمش پرداخت.

گتوزو مدت هاست از بیماری “Ocular Myasthenia” رنج می‌برد که به معنی ضعف جدی عضلات چشم است. این بیماری،‌ یک بیماری خود ایمنی است که عضلات خارج از چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عضلاتی که چشم‌ها و پلک‌ها را کنترل می‌کند. با ضعیف شدن این عضلات امکان دارد پلک‌ها روی چشم بیفتند و شخص دچار افتادگی پلک شوند. در این صورت شخص دچار دید دوتایی می‌شود

گتوزو دیشب و پس از تساوی تیمش برابر تورینو بدون چشم بند مقابل خبرنگاران قرار گرفت و وضعیت چشم راست او کاملا نگران کننده به نظر می رسید.

گتوزو به خبرنگاران گفت:« روی سخنم با کسانی است که خود را در آینه نگاه می کنند و به نظرشان زیبا نیستند. زندگی زیباست و باید بدون مخفی شدن با حقایق روبرو شد و زندگی کرد. می دانم که بازیکنانم با مشاهده وضعیتم زجر می کشند و حتی خواندم که تا یک ماه دیگر بیشتر زنده نیستم اما شایعه نسازید.»

 

گتوزو ادامه داد:« آسوده باشید که من زنده ام و قرار هم نیست بمیرم. ۱۰ سال است با این مشکل چشمی روبرو هستم و سه بار مرا زمین زده است. این بار شدیدتر از همیشه ولی این هم می گذرد و چشمم دوباره خوب خواهد شد. گاهی اشیا را دوتا می بینم و سرپا ایستادن برایم مشکل می شود و فقط دیوانه ای مثل من می تواند با چنین شرایطی کنار بیاید و کنار زمین تیمش را هدایت کند. این روزها را دوست ندارم ولی می پذیرم چون در زندگی چیزها بدتری هم وجود دارد. کاری که دوست دارم را انجام می دهم و اگر قرار است روزی بمیرم، دوست دارم در زمین فوتبال باشد. جایی که موجودیت دارم.»

  How the murder of Jamal Khashoggi just made the income of Boeing competitor Airbus plummet, more than 6 months on

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان