• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • شهرداری تهران قصد دارد ساخت مسکن در مناطق ۹ تا ۱۶ را به شرکت‌های چینی واگذار کند

شهرداری تهران قصد دارد ساخت مسکن در مناطق ۹ تا ۱۶ را به شرکت‌های چینی واگذار کند

پیام جوان: حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از برنامه‌ای برای ساخت مسکن در مناطق پایین‌شهر توسط شرکت‌های ساختمانی چینی خبر داده است.

بر اساس این برنامه، شرکت‌های چینی قرار است روی اراضی «قهوه‌ای» یا همان زمین‌های ذخیره در مناطق ۹ تا ۱۶ تهران، مسکن‌هایی با مقیاس بالای ۱۰۰۰ واحد بسازند. این برنامه «کلید به کلید» نام دارد و قرار است با تامین منابع مالی ساخت، انتقال تکنولوژی به تهران نیز صورت گیرد.

پیش از این نیز، خبرگزاری فارس از قوت گرفتن حضور چینی‌ها در ساخت مسکن در پایتخت خبر داده بود.

کارشناسان بر این باورند که حضور چینی‌ها در صنعت ساختمان ایران برای مقامات جمهوری اسلامی جالب و جذاب است چرا که در شرایط تحریمی، این چین است که حاضر به انجام پروژه‌ها و مبادلات اقتصادی در قالب «تهاتر» با ایران است.

دولت ابراهیم رئیسی نیز که با شعار ساخت سالانه یک میلیون مسکن فعالیت‌های خود را آغاز کرد، هنوز از هیچ پروژه‌ای در این زمینه بهره‌برداری نکرده است.

مشکلات احتمالی:

یکی از نگرانی‌های موجود برای حضور چینی‌ها در صنعت ساختمان، تولید مسکن بی‌کیفیت و فاقد استانداردهای اولیه است. از طرفی، گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان‌سازی چین بیش از ۳۹۰ میلیارد دلار بدهی دارند و همین موضوع حضور آنها در ایران را با ریسک‌های بسیاری همراه خواهد کرد.

بر اساس گزارش VOA

  Lorem ipsum is placeholder text commonly used in the graphic

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان