• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • شناسایی هفت هزار بیمار کرونایی در یک روز

شناسایی هفت هزار بیمار کرونایی در یک روز

همزمان با اعلام افزایش قابل توجه شهرهای «پرخطر» کرونا در روزهای گذشته، سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا در مورد وضعیت هشت استان ایران هشدار داد.

علیرضا رئیسی، روز شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، با اشاره به این که تا هفته گذشته در دو استان گیلان و مازندران وضعیت ۱۸ شهرستان نارنجی بوده است، گفت که در حال حاضر تعداد شهرستان‌های نارنجی به ۳۶ مورد و با پراکندگی گسترده در سطح کشور دیده می‌شود.

آقای رئیسی درباره وضعیت استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان هشدار داد، اما گفت که وضعیت برخی شهرستان‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه و همدان هم در روزهای گذشته نارنجی گزارش شده است.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا اگر تعداد بستری‌ها در یک شهرستان دو نفر از ۱۰۰ هزار نفر گزارش شود، وضعیت آن شهرستان آبی یا «کم خطر» ، اگر چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر اعلام شود، وضعیت آن شهرستان زرد با «خطر متوسط» است. اگر این آمار به شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر برسد، وضعیت آن شهرستان نارنجی و «پرخطر» و اگر ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد، وضعیت آن شهرستان قرمز و «بسیار پرخطر» اعلام می‌شود.

همزمان سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، از فوت ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا و شناسایی حدود هفت هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری،‌ سه هزار و ۸۰۲ بیمار در وضعیت شدید این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۰ نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسیده است.

  معرفی میو‌ه‌هایی که برای کاهش وزن مفیدند

آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مقام‌های سازمان نظام پزشکی آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده برآورد کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان