سونی با برند «Airpeak» وارد بازار پهپادها می‌شود

سونی به دنبال سهم بیشتری از بازار پهپادها است و امروز از پروژه‌ای به نام «Airpeak» رونمایی کرده که از خلاقیت سازندگان ویدیو تا جای ممکن پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اعلامیه مطبوعاتی، به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی می‌خواهد با سازندگان پهپادهای مصرفی مانند «DJI»، «پاروت» و «Skydio» رقابت کند. سونی در زمینه دوربین‌های کامپکت و فول فریم بدون آینه تجربه زیادی دارد، بنابراین ورود آن به این بخش از بازار منطقی به نظر می‌رسد.

اگر شما به عنوان یک ویدیوبلاگر یا سازنده فیلم مستقل در حال استفاده از محصولات سونی هستید، احتمالا از عرضه پهپاد با فناوری‌های این کمپانی ژاپنی هیجان‌زده خواهید شد. پروژه این برند ژاپنی حداقل می‌تواند اصلاح رنگ و ترکیب ویدیوها را ساده‌تر از گذشته کند.

سونی در اعلامیه مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره کرده که پهپادها باعث افزایش بهره‌وری در کارها شده‌اند و همچنین صنایع با استفاده از آن‌ها در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی می‌کنند. در این اعلامیه نوشته شده:

«سونی برند Airpeak را به این پروژه اختصاص داده تا نشان‌دهنده علاقه آن به مشارکت در تکامل بیشتر و ایجاد ارزش بی‌سابقه از طریق فناوری تصویربرداری و فناوری‌های سه بعدی در حوزه پهپادها باشد.»

در حال حاضر نمی‌دانیم سونی با این پروژه مصرف‌کنندگان یا مشتریان سازمانی را درنظر گرفته اما امیدواریم که در اختیار کاربران عادی قرار بگیرد. در حال حاضر این کمپانی دارای کسب و کار «Aerosense» است که روی پهپادها با همکاری ZMP تمرکز کرده که در زمینه نظارت، ثبت وقایع زنده و ایجاد نقشه با تصاویر پهپادها تخصص دارد.

ورود به بازار پهپادهای مصرفی بسیار دشوار است. در سال ۲۰۱۶ کمپانی مطرح گوپرو با هدف رقابت با DJI از یک کوادکوپتر «کارما» رونمایی کرد که به یک شکست تجاری تبدیل شد.

  تحریم بخش فلزات ایران بیشتر در حد تهدید است

با این وجود شرایط کنونی متفاوت است، چرا که دولت کنونی و احتمالا بعدی ایالات متحده آمریکا به برخورد با فناوری‌های چینی ادامه می‌دهند و سونی که محبوبیت مناسبی در کشورهای غربی دارد، می‌تواند در این مناطق به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند. در بهار ۲۰۲۱ این کمپانی ژاپنی جزئیات کامل این پروژه را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان