• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سواستفاده کارفرما-کلاهبردارها از مدارک هویتی پرسنل شرکت‌ها

سواستفاده کارفرما-کلاهبردارها از مدارک هویتی پرسنل شرکت‌ها

پیام جوان: یک خبرگزاری رسمی در ایران در گزارشی استفاده از شماره تماس، اوراق هویتی، مدارک دانشگاهی، کارت ملی و شناسنامه، حساب‌های بانکی و کارت عابر بانک کارگران و پرسنل شرکت‌ها را از جمله مواردی اعلام کرد که برخی «کارفرما-کلاهبردار»ها از آن استفاده می‌کنند.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش خبرگزاری «ایلنا» با استناد به «گزارش‌های مردمی» و اخبار درون کارگاهی‌، این اتفاق در سطح کشور در جریان است و عدم آشنایی کارگران با قوانین نیز به این موضوع دامن زده است.

علیرضا حیدری، کارشناس روابط کار و تامین اجتماعی در این باره گفته است که کارفرمای متخلف می‌تواند فشار بیشتری برای اجبار نیروی کار به این اقدامات در محیط کار ایجاد کند.

عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری و کارشناس جرائم کیفری نیز در این رابطه گفته است که اثبات موردی که فرد کلاهبردار از ابزارهایی جهت فشار به فرد برای شرکت در جرم استفاده کرده باشد، بسیار دشوار است.

به باور کارشناسان، مشکلات و معضلاتی همچون فشار معیشتی و خطر بیکاری از جمله مواردی است که موجب می‌شود کارگران به بسیاری از خواسته‌های کارفرمایان تن دهند.

مشکلات معیشتی، سوء استفاده کارفرمایان، نبود امنیت شغلی و بسیاری دیگر از معضلات این روزهای کارگران، محصول محدودیت‌های ایجاد شده از سوی دولت برای فعالیت‌های مستقل صنفی در این حوزه است. نبود انجمن‌های صنفی و سندیکاهای مستقل از حکومت، مطالبه‌گری کارگران را با چالش مواجه کرده است.

  خرید و فروش وام ازدواج در ایران: یک پدیده جدید در سایه مشکلات اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان