• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • سقوط تیم پرطرفدار سپیدرود به دسته دوم فوتبال ایران

سقوط تیم پرطرفدار سپیدرود به دسته دوم فوتبال ایران

سپیدرود رشت، از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران که درگیر مشکلات مالی و مدیریتی است، به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کرد.

این تیم رکوردی منحصر به خود را در فوتبال ایران به جا گذاشته و طی پنج سال گذشته از دسته دوم به دسته اول و سپس به لیگ برتر آمده. در ادامه، از لیگ برتر به لیگ یک و از آنجا به لیگ دو بازگشته است.

یعنی غیر از سال ۹۷ که ماهی‌ها سیزدهم شدند و نیفتادند، در بقیه فصل‌ها یا صعود کرده‌اند یا سقوط. سپیدرود یا فواره بود یا آبشار. رودخانه‌ای که هیچگاه جریان طبیعی و بی‌تلاطم را در فوتبال ایران تجربه نکرد.

امسال پیش از پایان رقابت‌های لیگ یک، سقوط سپیدرود به لیگ دو مسجل شد. تیمی که در لیگ برتر چهره‌های سرشناسی مانند علی کریمی و خداداد عزیزی را روی نیمکتش دید اما حالا به جایی بازگشته که در سال ۱۳۹۵ نیز حضور داشت.

سایت رسمی این باشگاه نوشته: «گوش‌های بسته و مغزهای پوسیده روی از هر راهکار برای رهانیدن سپیدرود از چنین سرنوشتی برگرداندند و در وادی منفعت‌طلبی‌شان روزگار گذراندند تا جاده‌صاف‌کن این واقعه شوند».

در این گزارش با انتقاد از تغییرات بی‌حاصل و پیاپی مدیران باشگاه آمده‌است: «آنها که با آویزان شدن به صدقات فلان سرمایه‌دار و بهمان شورانشین آمدند و رفتند باید پاسخگو باشند. آنها با سپیدرود رو به احتضار سلفی گرفتند. از سپیدرود خروشان، نهری نحیف باقی مانده».

سایت ورزش سه هم در پی سقوط سپیدرود نوشته است: «دیشب خیلی‌ها با سقوط سپیدرود اشک ریختند. از ابتدا مشخص بود سقوط می‌کند. تقصیر نه از کادر فنی است و نه از بازیکنان. آنها برای معیشت نیاز به دستمزد دارند و وقتی پول نباشد نمی‌توان انتظار داشت».

  پاسخ جالب سولسشر به احتمال جذب سرخیو آگوئرو

این رسانه مدیران شهری و استانی را مقصر دانسته که از «نیازهای روانی» شهروندان عاشق فوتبال غافلند و تأکید کرده است: «به ما ثابت شده مدیران دولتی، سپیدرود را دوست ندارند. همان‌طور که ساجی مازندران از نگاه مدیران استانی غریبه است».

فاجعه فوتبال گیلان فراتر از سقوط سپیدرود است و احتمال سقوط ملوان بندر انزلی، از پرافتخارترین و پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران، نیز وجود دارد. ملوانان برای بقا، نباید بازی هفته آخر را ببازند.

ملوان در هفته سی و سوم به مصاف رایکای بابل رفت. مسابقه‌ای که پس از سوت پایان با درگیری فیزیکی کادر فنی این تیم و کمک‌داور مسابقه همراه شد.

فوتبال در لیگ یک با همه نامهربان نیست اما روی خوشش را به تیم‌های صنعتی نشان می‌دهد. مس رفسنجان صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده و به بیشترین امتیاز در تاریخ این رقابت‌ها دست یافته است.

آلومینیوم اراک و مس کرمان نیز با امتیاز برابر در رده‌های دوم و سوم، برای صعود تلاش می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان