• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سفر قالیباف به مسکو برای «گفت‌وگو درباره برجام و ارسال پیام» ایران به پوتین

سفر قالیباف به مسکو برای «گفت‌وگو درباره برجام و ارسال پیام» ایران به پوتین

محمدباقر قالیباف، رئيس ‌مجلس ایران، روز یک‌شنبه، ۱۹ بهمن، به مسکو می‌رود تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، دیدار کند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوشته است این سفر سه روزه است و در دیدار قالیباف به پوتین «مواضع صریح نظام درخصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه، فروش نفت و… ابراز و پیام» به رئیس‌جمهور روسیه مطرح خواهد شد.

او درباره پیام به پوتین توضیحی نداده است ولی محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئيسه مجلس تلویحا تایید کرده است که قالیباف قرار است نامه رهبر جمهوری اسلامی را به پوتین برساند.

سفر به روسیه، اولین سفر خارجی آقای قالیباف در مقام رئيس مجلس است و او قرار است با ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز دیدار کند.

به طور معمول ارسال پیام‌های ایران به روسیه از طریق محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی انجام شده است.

محمدجواد ظریف روز ۷ بهمن امسال به روسیه سفر و با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار کرد ولی گزارشی از دیدار او با پوتین منتشر نشد.

روزنامه همشهری روز ۱۴ بهمن خبر داده بود که قرار بود سفر قالیباف به مسکو اواخر آذرماه انجام شود، ولی به علت «قطعی‌ نشدن زمان ملاقات با پوتین» سفر لغو شده بود.

بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت روسیه با توجه به «احتیاط‌های» پوتین «در حفظ سلامتی‌اش» گفته بودند فردی که قصد دیدار با پوتین دارد، باید ۱۵ روز در قرنطینه بماند و برای حل این مشکل پیشنهاد شده که قالیباف در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد و این پیشنهاد از سوی روسیه پذیرفته شده است.

  میثم جبلی، برادر پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی از پناهنده شدن خود خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان