• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • سرمربی تیم بسکتبال زنان ایران: خستگی بازیکنان باعث شکست ما در برابر تیم سوریه شد

سرمربی تیم بسکتبال زنان ایران: خستگی بازیکنان باعث شکست ما در برابر تیم سوریه شد

پیام جوان: شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران در گفتگو با مهر، در مورد دیدار شامگاه دوشنبه تیم ملی بسکتبال بانوان برابر سوریه که با شکست ۷۸ به ۷۱ تیمش به پایان رسید، گفت: بازیکنانم در شرایطی این دیدار را برگزار کردند که به واسطه دیدار شب قبل از آن برابر لبنان خیلی خسته بودند. خستگی آنها بیشتر از نظر روحی و روانی بود که تاثیرش را روی فعالیت های جسمانی آنها هم گذاشته بود.

وی با اشاره به دیدار نخست تیم ملی بسکتبال بانوان برابر لبنان که با شکست به پایان رسید، خاطرنشان کرد: پیروزی در رقابت با سوریه می توانست کمک حال‌مان باشد. بازیکنان هم می خواستند که برنده این بازی شوند اما نتوانستند. تنها عامل هم همان خستگی بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با یادآوری اینکه برخی بازیکنان اصلی تیمش در دقایق ابتدایی رقابت با سوریه مرتکب چند خطا شدند، ادامه داد: به دلیل همین مسئله خیلی زود بازیکنان نیمکت نشین را به کار گرفتیم. با ورود آنها به زمین اختلاف امتیازی که با حریف داشتیم کمتر شد و حتی به چهار اختلاف امتیاز رسید اما به خاطر دو اشتباهی که بازیکنان مرتکب شدند، دوباره فاصله با حریف زیاد شد و در نهایت باختیم.

متشرعی تاکیدکرد: بازیکنانم به خاطر خستگی، تمرکز لازم را در بازی نداشتند و این مسئله در کوارتر اول هم خیلی نمایان بود به طوری که این کوارتر را با نتیجه ۲۲ به ۱۳ واگذار کردیم. بازیکنانم البته تلاش زیادی داشتند تا بتوانند این بازی را به سود خود تمام کنند اما آنها خیلی دیر به خود آمدند و به همین دلیل وقت کم آوردند.

  ققنوس سفید از تشک کشتی خداحافظی کرد

وی با اشاره به عملکرد سوریه تصریح کرد: حریف عملکرد بدی نداشت به خصوص بازیکن آمریکایی این تیم که ۲۲ امتیاز گرفت اما موضوع اصلی اینجاست که ما با خستگی یک دیدار به مصاف سوریه رفتیم در حالی که بازیکنان این تیم اولین دیدار خود در این رقابت ها را برابر ما برگزار می کردند. سوریه روز اول مسابقات استراحت داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با انتقاد از برنامه دیدارها گفت: اینگونه اعلام کردند که بر اساس رنکینگ تیم ها برنامه بازی ها مشخص شده است در حالیکه ما رنکینگ آسیایی بالاتری نسبت به سوریه داریم با این حال آنها در روز اول استراحت داشتند.

متشرعی با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال بانوان باید فردا چهارشنبه برای صعود به مرحله نیمه نهایی دسته دوم کاپ آسیا با تیم دوم گروه دوم رقابت داشته باشد، گفت: حریف مان در پایان دیدارهای امروز مشخص می شود. در هر صورت کارمان در مسابقات کمی پیچیده تر شد. باید حتما در مرحله نیمه نهایی برنده شویم در غیر این صورت حذف خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان