• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سازمان امنیت ونزوئلا یکی از رهبران اپوزیسیون را دستگیر کرد

سازمان امنیت ونزوئلا یکی از رهبران اپوزیسیون را دستگیر کرد

نیروهای وابسته به سرویس اطلاعاتی ونزوئلا ادگار زامبرانو را به اتهام حمایت از گوایدو در کاراکاس دستگیر کردند. زامبرانو، معاون پارلمان ونزوئلا و یکی از متحدان اصلی خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون این کشور است.دستگیری ادگار زامبرانو، معاون پارلمان ونزوئلا توسط نیروهای امنیتی این کشور، جلوه‌ دیگری از تنش برخاسته از جنگ قدرت در این کشور است. اتهام زامبرانو، پشتیبانی از خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و مشارکت در “کودتای ۳۰ آوریل” اعلام شده است.

خبر دستگیری زامبرانو، روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت (نهم ماه مه) بازتابی وسیع در خبرگزاری‌های بین‌المللی داشت. زامبرانو، معاون خوان گوایدو در پارلمان ونزوئلا بود که عمدتا در اختیار نیروهای اپوزیسیون این کشور است.

خوان گوایدو به عنوان رئیس پارلمان ونزوئلا دستگیری معاون خود را توسط نیروهای امنیتی این کشور محکوم کرده است. او گفته است: “ما به مردم ونزوئلا و به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم که رژیم، معاون پارلمانی این کشور را ربوده است.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

گوایدو دستگیری زامبرانو را تلاش رژیم برای نابود کردن نهادی دانسته که نمایندگی همه مردم ونزوئلا را برعهده دارد. او در عین حال تاکید کرده است که این اقدامات رژیم، نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و محکوم به شکست است.

شرح دستگیری

ادگار زامبرانو، پیش از آنکه توسط ماموران امنیتی دستگیر شود، از طریق شبکه توییتر درباره دستگیری خود خبررسانی کرده بود.

زامبرانو در این پست توییتری نوشته بود که ماموران سازمان اطلاعات مخفی ونزوئلا “زبین” ماشین او را محاصره کرده‌اند. او در ادامه نوشته بود که پس از مقاومت او و عدم تمایلش برای خروج از خودرو، نیروهای امنیتی جرثقیلی برای انتقال او به “هلکویدی” (ساختمان مرکزی سازمان اطلاعات) آورده‌اند.

  دانستنی‌های جالب درباره ازمیر؛ شهر تاریخی ترکیه

زامبرانو یکی از ده نماینده پارلمان ونزوئلاست که متهم به حمایت از “کودتای نافرجام” ۳۰ آوریل شده است. او به علت حمایت از دولت گوایدو، به “خیانت” و “توطئه” علیه کشور متهم شده است.

مصونیت سیاسی نمایندگان پارلمان ونزوئلا توسط مجلس قانون‌گذاری ونزوئلا که کنترل آن در دست دولت نیکلاس مادورو است، روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت لغو شده بود.

در عین حال خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نهم مه با انتشار گزارشی از مسکو خبر داده است که روسیه برنامه‌ای برای اعزام کارشناسان نظامی بیشتر به ونزوئلا ندارد. روسیه حضور این کارشناسان نظامی در خاک ونزوئلا را در چارچوب قراردادهای پیشین نظامی با آن کشور و در ارتباط با آموزش استفاده از جنگ‌افزارهای ساخت روسیه اعلام کرده است.

Read more here:: سازمان امنیت ونزوئلا یکی از رهبران اپوزیسیون را دستگیر کرد

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان